BKDV Knaagdieren forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
SiteFacebookIndexLaatste afbeeldingenZoekenInloggenRegistreren

 

 Muisjes uit de kooi halen.

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Cindy




Vrouw Aantal berichten : 31
Registratiedatum : 11-10-13
Woonplaats : Dadizele (W-Vl)

Muisjes uit de kooi halen. Empty
BerichtOnderwerp: Muisjes uit de kooi halen.   Muisjes uit de kooi halen. Icon_minitimeza okt 12, 2013 11:30 pm

Ik probeer om elke dag de muisjes eens uit de kooi te halen en even vast te houden zodat ze tam blijven.
Gisteren sprong onze oudste muis plots van mijn hand (gelukkig gewoon op tafel, we zitten daar bewust aan als we ze uithalen).
Vandaag haal ik de oudste muis eruit, neem ze op aan haar staart zoals het hoort, en zet ze op de tafel. Ze wilde direct wegrennen dus hield ik gewoon haar staartje nog vast zodat ik tijd had om mijn arm op tafel te leggen maar ze beet in mijn duim. Het zal wss geen goed idee geweest zijn om het zo te doen dus volgende keer zet ik haar maar weer gewoon op mijn hand.
Ik moet wel elke keer heel de kooi leeghalen om ze te kunnen pakken want anders kruipen ze overal in en achter.

Is een terra handiger om ze te kunnen pakken en minder stressvol? Ze zitten nu in een duna maar ik heb soms wel een minuutje nodig voor ik eindelijk hun staart deftig kan pakken. En gaat ze me nu nog bijten of was dat gewoon doordat ik in de fout ging door haar tegen te houden op de tafel?
Terug naar boven Ga naar beneden
Boaz

Boaz


Man Aantal berichten : 120
Registratiedatum : 10-10-13

Muisjes uit de kooi halen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Muisjes uit de kooi halen.   Muisjes uit de kooi halen. Icon_minitimezo okt 13, 2013 12:44 am

Cindy, hoelang heb je de muisjes nu? Ik denk dat ze eerst nog even moeten wennen aan jullie. Probeer ze rustig tam te maken, door eerst je hand in de kooi te leggen, zodat ze aan je geur wennen. Na een tijdje worden ze wat minder bang en durven ze wat meer. Ze gaan aan je hand snuffelen en op een duur kun je ook een snoepje of wat lekkers op je hand leggen. Daar gaan ze dan vanaf eten. Het duurt even maar dan lopen ze vanzelf op je hand zonder dat je ze hoeft op te pakken. Ik pak mijn muisjes nooit bij de staart, omdat ze daar erg gevoelig zijn. Maar veel kwaad kan het volgens mij ook niet. Als ze wat minder bang zijn moet je ze gewoon een paar keer per dag uit de kooi halen en dan op je hand laten lopen. Ze worden echt wel tam alleen heb je veel geduld en tijd nodig. Veel succes met ze, ik hoop dat het over een weekje of wat, wat beter gaat!
Terug naar boven Ga naar beneden
hylke

hylke


Vrouw Aantal berichten : 575
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 29
Woonplaats : Hamme

Muisjes uit de kooi halen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Muisjes uit de kooi halen.   Muisjes uit de kooi halen. Icon_minitimezo okt 13, 2013 1:09 am

Ik denk dat het sowieso wat wennen is met je eerste muisjes Smile Opnemen vind ik bij mijn muisjes altijd moeilijker, maar eens ze dan bij mij zitten zijn ze wel op hun gemak.

Bijten zullen ze vast niet doen hoor, ze moeten gewoon nog wat wennen aan het opnemen. De terra zal daar vast wel bij helpen, zodat je ze niet langs boven moet benaderen. Misschien kan je ze wat proberen lokken met snoepjes, en komen ze zo naar jou gelopen.

Muisjes kan je zo tam maken als je zelf wilt. Die van mij zijn niet zo tam, maar ik ken iemand en die haar muisjes hangen allemaal op haar hand als ze het kot open doet, uit enthousiasme. Allemaal springen voor aandacht Razz 
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ratopia.be
Cindy




Vrouw Aantal berichten : 31
Registratiedatum : 11-10-13
Woonplaats : Dadizele (W-Vl)

Muisjes uit de kooi halen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Muisjes uit de kooi halen.   Muisjes uit de kooi halen. Icon_minitimezo okt 13, 2013 7:47 am

De muisjes zijn bij Sharon al gewoon gemaakt van opgepakt te worden bij de staart. Ik zou ook liever hebben dat ze gewoon op mijn hand komen zitten en ik hen er zo uit kan halen maar dat zal wel even tijd vragen.
De muisjes zijn hier nu sinds donderdagavond. Ik vind hen precies wel wat nerveuzer als ze bij ons zitten dan toen we bij Sharon op bezoek gingen. Is dat omdat ze ons nog niet goed kennen?
Als ik gewoon mijn hand in de bak hou dan komen ze wel eens snuffelen hoor en lopen dan snel weer weg Smile Ik heb ze al eens een kattenbrokje aangeboden maar na eens snuffelen leek het hen toch maar niks Wink
Ik denk ook dat een terra beter zal zijn om hen te laten wennen omdat we dan zo niet boven dat hok moeten gaan hangen om hen te zien of om erbij te kunnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ikkimausi

Ikkimausi


Vrouw Aantal berichten : 317
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 36
Woonplaats : Hartje Antwerpen

Muisjes uit de kooi halen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Muisjes uit de kooi halen.   Muisjes uit de kooi halen. Icon_minitimezo okt 13, 2013 8:27 am

Kan zijn dat de verhuis en wat nerveuzer heeft gemaakt. Maar met veel geduld komt dat wel goed.
De jongste van mijn muisjes was in het begin echt niet hanteerrbaar. Bang, piepen bij het opnemen etc. Na een paar weekjes wennen en dagelijks laten ruiken aan mijn hand is dat volledig verdwenen Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Cindy




Vrouw Aantal berichten : 31
Registratiedatum : 11-10-13
Woonplaats : Dadizele (W-Vl)

Muisjes uit de kooi halen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Muisjes uit de kooi halen.   Muisjes uit de kooi halen. Icon_minitimezo okt 13, 2013 8:35 am

Toen we ermee thuis kwamen en ik hen in hun kooi moest zetten piepten ze ook. Dat doen ze nu al niet meer. Ze zijn ook wel al nieuwsgieriger en ze doen al meer in hun kooi. Dus ze zijn al iets beter gewend. Ik ga tussendoor ook proberen te lokken met snoepjes en ze ook soms gewoon aan mijn handen laten ruiken. Zodat ze ook niet telkens opgepakt worden als ik in de buurt kom. Als ze wakker zijn ga ik wel eens bij de kooi staan en praat tegen hen, ze zitten me dan echt te bekijken, echt lief Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Ikkimausi

Ikkimausi


Vrouw Aantal berichten : 317
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 36
Woonplaats : Hartje Antwerpen

Muisjes uit de kooi halen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Muisjes uit de kooi halen.   Muisjes uit de kooi halen. Icon_minitimezo okt 13, 2013 8:48 am

Ik zou ze ook niet te vaak aan hun staart opnemen. Daar reageren ze vaak niet super op.
Gewoon telkens met wat lekkers op je hand, je hand in de kooi houden en ze laten doen. Vergt geduld, maar is een leuk resultaat Smile
Op termijn kan je ze dan ook makkelijker in de kooi pakken, voor de kooi te kuisen etc
Terug naar boven Ga naar beneden
Cindy




Vrouw Aantal berichten : 31
Registratiedatum : 11-10-13
Woonplaats : Dadizele (W-Vl)

Muisjes uit de kooi halen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Muisjes uit de kooi halen.   Muisjes uit de kooi halen. Icon_minitimezo okt 13, 2013 8:57 am

Ja, dat lijkt me ook leuker. Ik heb daarnet een snoepje aangeboden. Maar daarvoor moest ik natuurlijk weer met mijn arm over de kooi hangen (niet echt een handige houding om lang aan te houden).
Het kleinste muisje zat in een huisje en is na een aantal keer snuffelen en weglopen toch komen proeven cheers Het oudste muisje vertrouwde het niet Wink
Daarom wil ik graag een terra, dan kan ik het deurtje openzetten en mijn hand erin leggen en hen rustig laten doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Muisjes uit de kooi halen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Muisjes uit de kooi halen.   Muisjes uit de kooi halen. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Muisjes uit de kooi halen.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Mijn muisjes
» Hoe noemen jou muisjes?
» Wat heb je het laatst gekocht voor je muisjes?
» Welk voer geef jij aan je muisjes?
» Vanaf wanneer baby (kleur)muisjes gewend maken aan mensenhanden?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
BKDV Knaagdieren forum :: Knaagdieren :: Muizen :: Algemeen-
Ga naar: