BKDV Knaagdieren forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
SiteFacebookIndexLaatste afbeeldingenZoekenInloggenRegistreren

 

 Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Natalie G

Natalie G


Vrouw Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 26
Woonplaats : Halle

Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen Empty
BerichtOnderwerp: Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen   Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen Icon_minitimeza sep 21, 2013 9:39 am

Ik heb vandaag een nieuw klein muisje gekregen (uit de dierenwinkel) voor mijn verjaardag morgen van een vriendin.
Ik heb haar voorlopig apart gezet omdat ik niet wil dat ze mijn andere muisjes eventuele ziektes doorgeeft en ik dan weer moet beginnen sukkelen met medicijnen of dierenartsbezoeken.
Ik ben daarom aan het denken om naar de dierenarts te gaan om er zeker van te zijn dat ze geen schurft of zoiets mee draagt.

Maar nu is mijn probleem dat ik in het doosje dat ik ze kreeg groene uitwerpselen heb gevonden. Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn? Heeft ze misschien te veel groenten gekregen of draagt ze een ziekte mee?
De uitwerpselen zijn echt groen en niet gewoon zwart met een groene schijn, want de foto's kunnen misschien een beetje vertekenen.
Hopelijk kan iemand van jullie mij hier een antwoord op geven? Smile

Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen 260360m

Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen 30j4ljd

Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen 14vtox1
Terug naar boven Ga naar beneden
hylke

hylke


Vrouw Aantal berichten : 575
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 29
Woonplaats : Hamme

Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen   Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen Icon_minitimeza sep 21, 2013 6:14 pm

Wat een leuk muisje I love you 

Ik denk dat het wel eens kan zijn dat dit van kleurstoffen door de voeding komt, dat heb ik wel al vaker gezien bij oa. ratjes.. Dan zou het moeten overgaan.

Voor de zekerheid zou ik wel eens naar de dierenarts gaan, stel dat het vb. een bacterie in de darmen is oid..

Tegen schurft, mijt etc kan je preventief behandelen met stronghold voor pups & kittens. 1 druppeltje, na 10 dagen herhalen en ze is er van af Smile 
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ratopia.be
Natalie G

Natalie G


Vrouw Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 26
Woonplaats : Halle

Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen   Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen Icon_minitimeza sep 21, 2013 7:53 pm

Bedankt! Smile
Het zal door de kleurstoffen geweest zijn, want vandaag zijn de uitwerpselen gewoon bruin. Very Happy
Zou ik dan nog het beste naar de dierenarts gaan voor een onderzoek op andere ziekten of gewoon tegen schurft preventief behandelen?
Is het dan deze ( http://www.de-dierenarts.nl/webshop/item/t/stronghold_selamectine_hond_kat_0_2_5_kg_3_pip ) die ik best koop?
Terug naar boven Ga naar beneden
Ikkimausi

Ikkimausi


Vrouw Aantal berichten : 317
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 36
Woonplaats : Hartje Antwerpen

Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen   Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen Icon_minitimeza sep 21, 2013 9:03 pm

Kleurstoffen of stress. Hier ook al eens voorgekomen Smile
Meestal is het snel weer weg in die gevallen Smile

Ik heb ze nooit preventief laten nakijken, meestal is het toch lastig iets te vinden. Hier zaten ze meestal een weekje of 2 apart om zeker te zijn dat alles in orde was. Maar als het maar 1 muisje is, is dat ook zo jammer Sad
Terug naar boven Ga naar beneden
Natalie G

Natalie G


Vrouw Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 26
Woonplaats : Halle

Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen   Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen Icon_minitimeza sep 21, 2013 9:08 pm

Bedankt!
Het is maar omdat ik hier al eens last heb gehad van schurft en toen waren dat 3 dierenartsbezoeken en 10 dagen lang elke dag de kooi en spullen ontsmetten. Dat wil ik liever voorkomen Wink
Ik heb hier nog een pipet van beaphar voor dwerghamters liggen. Kan ik dat ook gebruiken?

Daarom dacht ik als ik naar de dierenarts ga voor een controle, kan ze sneller bij de andere muisjes. Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
hylke

hylke


Vrouw Aantal berichten : 575
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 29
Woonplaats : Hamme

Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen   Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen Icon_minitimezo sep 22, 2013 8:17 am

Ik zou ze gewoon verder in het oog houden Smile

Tegen mijt, schurft etc kan je daarmee wel preventief behandelen ja ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ratopia.be
Natalie G

Natalie G


Vrouw Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 26
Woonplaats : Halle

Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen   Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen Icon_minitimezo sep 22, 2013 8:20 am

Dan behandel ik haar daar mee en zet ik haar woensdag bij de rest als ik de kooi doe. Tenzij ze vreemd ofzo doet. Zo zit ze ook niet te lang alleen. Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen   Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen Icon_minitimezo sep 22, 2013 8:29 am

Dat komt wel goed Smile
En ze is wel mooi, hopelijk is ze ook lief ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Natalie G

Natalie G


Vrouw Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 26
Woonplaats : Halle

Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen   Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen Icon_minitimezo sep 22, 2013 8:33 am

Ze is ook lief, ze is alleen echt heel klein! En ik weet ook niet of ze in de winkel waar mijn vriendin ze gehaald heeft ze op geslacht zaten.. Zal wel geen probleem geven aangezien ze nog zo klein is. Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen   Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen Icon_minitimedi sep 24, 2013 9:40 pm

Mja, gewoon in het oog houden of ze dikker wordt, en anders, hier zijn al zeker experten genoeg om je erdoor te gidsen indien nodig Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen   Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Nieuw muisje heeft groene uitwerpselen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Wild baby muisje opgevangen
» Nieuw
» Nieuw hier!
» "Nieuw" hier
» nieuw spinnetje

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
BKDV Knaagdieren forum :: Knaagdieren :: Muizen :: Medisch-
Ga naar: