BKDV Knaagdieren forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
SiteFacebookIndexLaatste afbeeldingenZoekenInloggenRegistreren

 

 Dagboek van Rusje Ini

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Dagboek van Rusje Ini Empty
BerichtOnderwerp: Dagboek van Rusje Ini   Dagboek van Rusje Ini Icon_minitimevr mei 24, 2013 8:24 am

Mijn liefste dagboek,

mijn naam is Ini, ik ben een mooi russisch hamstermeisje.
Zoals het een meisje betaamt schreeuw ik altijd als ik
-kwaad ben
-bang ben
-onzeker ben
-niet aangeraakt wil worden door vreemden, (wat dus eigenlijk neerkomt op de hele wereld).
Ik ben kampioen in verspringen, jammer genoeg heb ik nog niet aan de Olympische Spelen meegedaan, maar het is misschien beter zo.
Het zou nogal zielig zijn voor al die reusachtige wezens met hun lange benen om zo zwaar te verliezen van zo'n beeldschoon hamstermeisje als ik.

Nu dat ik me heb voorgesteld zal ik maar eens beschrijven wat voor vreselijks me de afgelopen dagen al wel niet is overkomen!
Gevoelige lezers, gelieve nu weg te gaan, anders ga je nachtmerries en slapeloze nachten tegemoet!

Ik was dus in een heel klein bakje, mij volledig onwaardig, ik verdien ten minste een limousine-bak, heel luxueus ingericht, met de lekkerste snoepjes en het fijnste water.
Maar nee, ik werd gedegradeerd tot een inimini-bakje. Rolling Eyes

Daarna werd ik brutaal wakker gemaakt uit mijn schoonheidsslaapje, in het midden van een koude en lawaaiige plaats!
Ik haalde meteen mijn schreeuw en springkunsten boven natuurlijk!
Maar ik werd al gauw gevangen en in een iets meer waardiger bakje gezet.

Ik heb natuurlijk eerst alles goed onderzocht, en toen het veilig leek, heb ik me goed genesteld en heb ik m'n schoonheidsslaapje voortgezet.
Na wat wel enkele tellen leek, werd ik opnieuw bruusk uit dromenland gehaald, en kreeg ik een huis toegewezen door het aanwezige mens.
Het bevat een ruime slaapkamer, een ruime (roze! cheers )badkamer, met aangenaam zand, en een zachtpaars loopwieltje, dat m'n ogen accentueert.
verder nog lekker eten, water van aanvaardbare kwaliteit, een rolletje, een dikke laag bodembedekker en hooi..
Het kon dus erger.

Gisteravond was ik heel gezellig op mijn loopwieltje aan het joggen, toen opeens het mens me kwam storen.
Die onopgevoede brute wezens hebben precies het lak aan de meest basic etiquette-regels. Rolling Eyes

Nuja, ze was zo voorzichtig als zo'n klungel van een mens maar kan zijn, dus vergaf ik het haar toen ze me optilde( met wiel en al!)
uit mijn huis.
Ik was zo benieuwd naar wat ze ging doen dat ik totaal vergat om mijn ongenoegen ten gehore te brengen.
Ik werd op haar nest gedropt.
Dus na even argwanend rond te kijken, heb ik besloten van de gelegenheid gebruik te maken en op onderzoek te gaan.
na een kwartiertje probeerde het mens me zo voorzichtig mogelijk op te tillen.
Ik heb mijn goed hart maar getoond en het spelletje van brave gehoorzame hamster maar even mee te spelen.

Ik heb dus heel eventjes braaf op haar handen gezeten en van het uitzicht genoten, en vlak voor ik het beu werd, zette ze me terug in mijn huis met loopwiel.

Deze avond ging het anders.
Ik werd wakker na mijn schoonheidsslaapje, en besloot eens lekker lang uitgebreid in bad te gaan.
daarna nog een beetje gefitnessed op m'n loopwiel, een gezonde snack gaan halen uit mijn keuken, het mens een beetje van op afstand zitten bekijken..
Kortom, normale avond-dingen.
Toen ik mijn kamer wilde gaan herinrichten, kwam ze me ineens storen.
Dus ik heb mijn longen uit m'n lijf geschreeuwd, de lelijkste dingen die ik maar kon bedenken, en zo hard mogelijk toertjes beginnen rennen maar het mocht niet baten.
Ze tilde me op en zette me op haar nest.
Toen ik zenuwachtig heen en weer op die grote open vlakte bleef spurten, heeft ze een grottenstelsel van dekens voor me gemaakt, waar ik nu al een halfuur verblijf.
Waarom zou ik een uitgelezen kans als deze om mijn schoonheidsslaapje verder te zetten niet benutten?

Ik weet niet wat de rest van de avond brengt, maar ik ben aan het werken aan een gangenstelsel om ongezien uit mijn slaapkamer te kunnen ontsnappen, dat heeft het mens nooit door! Cool

Welterusten, mijn liefste dagboek <3
Terug naar boven Ga naar beneden
icegirl

icegirl


Vrouw Aantal berichten : 84
Registratiedatum : 13-05-13
Leeftijd : 35
Woonplaats : Brecht

Dagboek van Rusje Ini Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Rusje Ini   Dagboek van Rusje Ini Icon_minitimevr mei 24, 2013 8:29 am

`t is toch wel een heel ander hamstertje dan Wolfgang he. Maar half zo groot maar wel dubbel de diva Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamsteropvangmojito.weebly.com
Natalie G

Natalie G


Vrouw Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 26
Woonplaats : Halle

Dagboek van Rusje Ini Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Rusje Ini   Dagboek van Rusje Ini Icon_minitimevr mei 24, 2013 8:30 am

Nog zo een fantastisch dagboek! Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Dagboek van Rusje Ini Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Rusje Ini   Dagboek van Rusje Ini Icon_minitimevr mei 24, 2013 8:35 am

Hehe, ik vind haar idd echt overkomen als een diva, zo mooi en fijn, maar met een sterk karaktertje.
Als ik heel voorzichtig ben dan blijft ze een minuutje flink op m'n hand, dus dat is al een stap in de goede richting Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Dagboek van Rusje Ini Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Rusje Ini   Dagboek van Rusje Ini Icon_minitimedo mei 30, 2013 11:20 pm

Liefste dagboek,

het is weer eventjes geleden dat ik mijn avonturen aan je heb toevertrouwd.

Ik zal eerst beginnen bij mijn huis, er zijn enkele kamers bijgekomen,
waaronder een lage 'grot', die het mens koppig Sultana-doos blijft noemen,
Met daarop een mini kasteeltje met uitkijktoren.
Ik heb de 'grot' tot Sultana-slaapkamer benoemd, en daar verblijf ik het grootste deel van mijn schoonheidsslaapje.

Verder is de ingang van iedere slaapkamer verruimd met een gangetje ('WC-rol' Rolling Eyes )wat het geheel een meer chique uitstraling geeft.

En dan mijn reisverhalen:
Ik mag dus iedere avond er een halfuurtje ongeveer uit en gaan wandelen in het nest van het mens.
Ze zegt dat ik veels te klein ben om erg lang in het oog te kunnen houden, blijkbaar is ze bang om me kwijt te geraken.
Zo aanhankelijk, die mensen.. I love you

Maar tijdens 1 van mijn avondwandelingen heb ik een geheime promenade ontdekt, onder het nest!
En het is niet enkel een hele promenade, maar een echt labirinth daar!
En het loopt door tot ver onder het nest uit!
Helemaal magnifiek als je het mij vraagt! Very Happy

Het mens probeerde me te vangen, maar daar ben ik te snel voor! Wink
Ik wachtte geduldig onder het nest tot ze alles eronderuit had en toen liep ik heel erg snel onder de spullen door tot achter haar.
Jongens, je had haar gezicht moeten zien!
Grootse hilariteit, dat kan ik je verzekeren! Laughing

Toen ben ik maar naar haar toe gewandeld en heb me laten opnemen.
Want je mens plagen is 1 ding, maar ronduit gemeen zijn, nee, daar doet een nette dame als ik niet aan mee.

Ik heb dan trappetje gelopen op haar handen en dat was best wel leuk. Smile

Dat doe ik wel vaker tegenwoordig, het mens neemt me er met badkamer of hometrainer en al uit, en neemt me dan rustig in haar handen.
Dat vind ik wel fijn zo, en dan mag ik trappetje lopen. Very Happy

Kusjes vind ik nog een beetje beneden mijn waardigheid, maar een heel zacht aaitje over mijn rug kan ik al wel verdragen.
Zo dit was het wel voor nu, slaapzacht Sleep

Tot weerziens, mijn lieve dagboek!
Terug naar boven Ga naar beneden
Natalie G

Natalie G


Vrouw Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 26
Woonplaats : Halle

Dagboek van Rusje Ini Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Rusje Ini   Dagboek van Rusje Ini Icon_minitimevr mei 31, 2013 9:34 am

Dat kleine divatje begint precies toch wat knuffeliger te worden Very Happy
Leuk geschreven ook weer!
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Dagboek van Rusje Ini Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Rusje Ini   Dagboek van Rusje Ini Icon_minitimevr mei 31, 2013 9:50 am

Very Happy dankjewel
Ja, toch wel Smile
echt een kleine kindjes hamstertje wordt ze niet, (maar die hebben eigelijk toch al niet veel aan een hamster) maar een kind van 12 met een vaste hand gaat al veel plezier aan Ini beleven Very Happy

Ze is echt een heel mooi hamstertje, blauw-wildkleur <3
Hopelijk komt er snel iemand die haar een gouden mandje wilt geven, ze verdient het echt bounce
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Dagboek van Rusje Ini Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Rusje Ini   Dagboek van Rusje Ini Icon_minitimeza jun 01, 2013 5:44 am

Liefste dagboek,

het was heel druk vandaag.
Vanochtend mocht ik er even uit en ben ik geknuffeld geweest door het mens.
Dat was best aangenaam. Smile

Maar vanaf deze middag(! het toppunt van mijn schoonheidsslaapje!) werd het enorm druk!
Er waren veel geluiden, mijn huisje trilde ervan! Shocked

Dus begon ik te schreeuwen dat het wel wat stiller mocht.
Maar dat werkte niet goed blijkbaar, het mens had me vast verkeerd verstaan!? confused

Ze tilde me er met huis en al uit en ik werd tot knuffelen en flink zijn gedwongen!
Maar deze keer ging die vlieger niet op!
Dus heb ik enkele van mijn aller elegantste duikvluchten bovengehaald, om hen af te leiden.
Dat hielp ook al niet. No

Dus heb ik toch het spelletje dan maar meegespeeld van brave hamster.
Dat werkte blijkbaar wel.
Toen ik opnieuw in mijn verblijf werd gezet was er een verandering.
Mijn speelhuisje-uitkijktoren was weg!

In plaats daarvan stond er een mooi stoffen treintje, mooi bijpassend bij mijn badkamer. cheers
Dus ging ik mooi zitten, en voor ik het wist werden er foto's van me getrokken!
Mijn geluk kon niet meer op en ik poseerde zo mooi mogelijk! Razz

Daarna ben ik terug gaan slapen.
Mijn schoonheidsslaapje is wel heel erg belangerijk, daar kan zelfs een kleine fotoshoot niet tegenop!

Net ben ik even wakker geworden en mocht ik er alweer uit!
het mens zei dat ik mijn verhaal moest vertellen, dus dan doe ik dat.
Maar bij deze ga ik terug slapen, ben best wel moe nog..
Slaapwel lief dagboek van me I love you
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Dagboek van Rusje Ini Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Rusje Ini   Dagboek van Rusje Ini Icon_minitimewo jun 05, 2013 12:56 am

ondertussen komt Ini al vaak kijken of ze er niet uit mag Smile
Ze vindt het wel eng om er uit getild te worden.

Maar daar heeft ze een oplossing voor!
Ze gaat gewoon op haar radje of in haar zandbakje zitten en kijkt me dan aan, als ik haar er uit neem, dan doe ik dat met rad of zandbak volledig, en blijft ze netjes zitten tot ze uit de bak is en opgetild wordt vanuit haar zandbakje..
Zo'n slim en lief meisje! <3

Ik hoop dat ze snel een thuisje vindt, ze doet zo haar best <3
Terug naar boven Ga naar beneden
Sharon
Admin
Sharon


Vrouw Aantal berichten : 521
Registratiedatum : 04-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Geluwe (BE)

Dagboek van Rusje Ini Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Rusje Ini   Dagboek van Rusje Ini Icon_minitimewo jun 05, 2013 2:02 am

aaah wat lief allemaal Very Happy kleine diva Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.knaagdier.com
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Dagboek van Rusje Ini Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Rusje Ini   Dagboek van Rusje Ini Icon_minitimewo jun 05, 2013 9:25 am

En ze is zo mooi! <3
echte een hartediefje! <3
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Dagboek van Rusje Ini Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Rusje Ini   Dagboek van Rusje Ini Icon_minitimeza jun 08, 2013 7:28 pm

Ini doet het heel goed.
Ze is nog wat voorzichig als je haar opneemt, en durft nog wel eens te roepen naar een 'eng' ding, zoals een lekker stukje appel.(Je weet maar nooit of het echt wel dood is en niet terugbijt Wink )

Ze is verder echt een lief, leuk, actief hamstertje. Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Natalie G

Natalie G


Vrouw Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 26
Woonplaats : Halle

Dagboek van Rusje Ini Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Rusje Ini   Dagboek van Rusje Ini Icon_minitimezo jun 09, 2013 1:34 am

Wat tof dat ze het zo goed doet, hopelijk vindt ze snel een huisje! Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Dagboek van Rusje Ini Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Rusje Ini   Dagboek van Rusje Ini Icon_minitimezo jun 09, 2013 4:07 am

Ik hoop het ook, maarja, met die hamster-boom van vorig weekend -.-
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Dagboek van Rusje Ini Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Rusje Ini   Dagboek van Rusje Ini Icon_minitimema jun 17, 2013 5:49 am

Ini is trouwens terug verhuist naar Hamsteropvang Mojito, en in haar plaats is dus mama-hamster Mila en haar beebs gekomen Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Dagboek van Rusje Ini Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Rusje Ini   Dagboek van Rusje Ini Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Dagboek van Rusje Ini
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Dagboek Sinaï Stekelmuisjes
» Dagboek van Syrtje Wolfgang

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
BKDV Knaagdieren forum :: Knaagdieren :: Hamsters :: Algemeen-
Ga naar: