BKDV Knaagdieren forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
SiteFacebookIndexLaatste afbeeldingenZoekenInloggenRegistreren

 

 Allergisch aan bodembedekking

Ga naar beneden 
+2
Elvis
Ikkimausi
6 plaatsers
AuteurBericht
Ikkimausi

Ikkimausi


Vrouw Aantal berichten : 317
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 36
Woonplaats : Hartje Antwerpen

Allergisch aan bodembedekking Empty
BerichtOnderwerp: Allergisch aan bodembedekking   Allergisch aan bodembedekking Icon_minitimedi mei 14, 2013 1:32 am

Ieps,

Ik heb helaas gisteren gemerkt dat Muffin, onze lieve fuzz-dame, lag te niezen de hele tijd.
Nu ziet ze naast het niezen ook wat roder dan anders.
Dus ik vroeg me af of dat ze niet misschien allergisch zou zijn aan de hennepvezel die we als bodembedekking gebruiken.

Ik heb ze ondertussen wel al 2,5 weken en sinds ze hier is, zit dus ook op hennep.
Ze krabt ook niet overmatig veel of zo, dus ik hoop op enkel een verkoudheid. Maar ik wou toch even hier op het forum hoe je merkt dat een van je diertjes allergisch zou zijn aan de gebruikte bodembedekking?

Ik ga sowieso vanavond met haar naar de da, Lumi mag haar begeleiden Smile

Lieve groetjes
Terug naar boven Ga naar beneden
Elvis




Vrouw Aantal berichten : 132
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 31

Allergisch aan bodembedekking Empty
BerichtOnderwerp: Re: Allergisch aan bodembedekking   Allergisch aan bodembedekking Icon_minitimedi mei 14, 2013 8:39 pm

Dan zou ik voor een tijdje eventjes andere bodembedekking halen Very Happy

Je kunt het altijd proberen.
Ik zou wel zorgen dat er helemaal geen tocht in de buurt van het verblijf komt.
Fuzz muisjes zijn daar sowieso erg gevoelig voor en worden naar mijn ervaring sneller ziek dan gewone kleurmuisjes.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ikkimausi

Ikkimausi


Vrouw Aantal berichten : 317
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 36
Woonplaats : Hartje Antwerpen

Allergisch aan bodembedekking Empty
BerichtOnderwerp: Re: Allergisch aan bodembedekking   Allergisch aan bodembedekking Icon_minitimedi mei 14, 2013 8:41 pm

Ze zitten in een terra dus echt op tocht staan ze niet.
Andere bodembedekking krijgen ze vandaag, wat ook nog kan als het een allergie is, is mss mijn wasmiddel waarmee de hangmatjes gewassen worden.

DA kon me helaas niet meer zeggen dan wat ik al vermoedde.
Ze vond het ook te vroeg om ze al medicatie te geven omdat ze nog maar pas niest. En voor de rest enorm levendig en actief is.
Ze raadde me dan ook aan, uit te testen met andere bodembedekking en haar goed in het oog te houden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Elvis




Vrouw Aantal berichten : 132
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 31

Allergisch aan bodembedekking Empty
BerichtOnderwerp: Re: Allergisch aan bodembedekking   Allergisch aan bodembedekking Icon_minitimedi mei 14, 2013 8:44 pm

Aah, ja een terrarium is zeker tocht vrij Very Happy

Eet en drinkt ze nog wel goed?
Weet je misschien hoe haar ontlasting is?

Als ze goed eet en drinkt en haar ontlasting nog goed is lijkt het mij nog niet zo heel erg.

Terug naar boven Ga naar beneden
Ikkimausi

Ikkimausi


Vrouw Aantal berichten : 317
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 36
Woonplaats : Hartje Antwerpen

Allergisch aan bodembedekking Empty
BerichtOnderwerp: Re: Allergisch aan bodembedekking   Allergisch aan bodembedekking Icon_minitimedi mei 14, 2013 8:47 pm

Ze zit er top uit, gisteren zat ze nog heerlijk (kieskeurig clown ) te smullen van het eten toen ik het had aangevuld en drinken lijkt ze ook goed te doen.
Ze ziet er ook top uit en keutelen doet ze ook goed en dat lijkt ook prima.
Vandaar dat het zo lastig is xD
Terug naar boven Ga naar beneden
Elvis




Vrouw Aantal berichten : 132
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 31

Allergisch aan bodembedekking Empty
BerichtOnderwerp: Re: Allergisch aan bodembedekking   Allergisch aan bodembedekking Icon_minitimedi mei 14, 2013 8:49 pm

Zolang ze nog goed eet en drinkt en nog goed meekomt met de rest zou ik mij geen zorgen maken.

Ik zou haar wel even iets meer in de gaten houden als de andere muisjes maar verder kan ik zo niets verzinnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ikkimausi

Ikkimausi


Vrouw Aantal berichten : 317
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 36
Woonplaats : Hartje Antwerpen

Allergisch aan bodembedekking Empty
BerichtOnderwerp: Re: Allergisch aan bodembedekking   Allergisch aan bodembedekking Icon_minitimedi mei 14, 2013 9:01 pm

Vandaar het vermoeden op allergie, maar goed hoe merkt je zoiets?
De symptomen zijn: niezen en iets roder ipv roze eruit zien.

Ga het sowieso uittesten met andere bodembedekking, maar hoe lang duurt het voor er verbetering zou moeten optreden?

En moest dit niet helpen even geen hangmatjes, maar hoe lang duurt het voor er verbetering zou moeten optreden?
Terug naar boven Ga naar beneden
google64




Vrouw Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 10-05-13
Woonplaats : Grou

Allergisch aan bodembedekking Empty
BerichtOnderwerp: Re: Allergisch aan bodembedekking   Allergisch aan bodembedekking Icon_minitimewo mei 15, 2013 12:51 am

Ik zou zeggen, een dag of 3 voor verbetering, maar geef het minstens een week voor je echt een oordeel velt Smile

Overigens kan een terrarium best tochten, zeker als er 2 luchtstrips in zitten Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ayronna.nl
Ikkimausi

Ikkimausi


Vrouw Aantal berichten : 317
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 36
Woonplaats : Hartje Antwerpen

Allergisch aan bodembedekking Empty
BerichtOnderwerp: Re: Allergisch aan bodembedekking   Allergisch aan bodembedekking Icon_minitimewo mei 15, 2013 12:59 am

Ikzelf merk geen tocht in huis, en geloof me in de winter zou ik het wel weten met dat enkel glas xD
Dus denk niet dat het toch, maar zal het veiligheidshalve vanavond eens uittesten Smile

Alvast bedankt Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Ikkimausi

Ikkimausi


Vrouw Aantal berichten : 317
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 36
Woonplaats : Hartje Antwerpen

Allergisch aan bodembedekking Empty
BerichtOnderwerp: Re: Allergisch aan bodembedekking   Allergisch aan bodembedekking Icon_minitimevr mei 17, 2013 7:40 am

Alles wijst op allergie.
Woensdagnamiddag is hun terra proper gemaakt en hebben ze maiskorrels als bodembedekking gekregen. Ondertussen ziet muffin terug wat meer roze en begint het niezen te minderen.
Gelukkig voor haar, want het genies stoort haar duidelijk, zo vaak dat ze haar neus poetst.

Dus nu word het op zoek naar een bodembedekking waar ze geen last van heeft en toch leuk om te graven is. Want dat mais gedoe is lang niet zo leuk voor hun. Ik heb namelijk het gevoel dat ze het graven missen, en de geur steekt ook wat tegen. Maar geod, dan zoeken we naar een alternatief voor hemparade.
Ik hoop alleen dat naast die allergie dat muffin ook wat bijkomt. De kleine duts weegt maar 19gram, dat is niet eens een derde van mijn grootste muizen.
Terug naar boven Ga naar beneden
hylke

hylke


Vrouw Aantal berichten : 575
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 29
Woonplaats : Hamme

Allergisch aan bodembedekking Empty
BerichtOnderwerp: Re: Allergisch aan bodembedekking   Allergisch aan bodembedekking Icon_minitimevr mei 17, 2013 8:17 am

Papierkorrels zoals papelit of back2nature?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ratopia.be
Ikkimausi

Ikkimausi


Vrouw Aantal berichten : 317
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 36
Woonplaats : Hartje Antwerpen

Allergisch aan bodembedekking Empty
BerichtOnderwerp: Re: Allergisch aan bodembedekking   Allergisch aan bodembedekking Icon_minitimevr mei 17, 2013 8:32 am

Ik denk dat ik eerst eens aubiose ga proberen, daar zaten ze bij Tessy op. En had ze er geen last van, dus dat wordt de eerste poging.
Het probleem is vooral ons Ping (mannelijk muisje) dat nogal vlug alles laat rieken. En hennep was daar toch vrij goed voor.
Maar ben blij dat Muffin betert, zonde voor de hennep, maar zolang ze gelukkig is heb ik er geen probleem mee dat ik wat meer moeite moet doen Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Allergisch aan bodembedekking Empty
BerichtOnderwerp: Re: Allergisch aan bodembedekking   Allergisch aan bodembedekking Icon_minitimevr mei 17, 2013 10:15 am

Ik gebruik zelf plospan momenteel, het kan misschien ietje stoffig zijn nog, maar alle dieren vinden het geweldig om in te graven en te wroeten en neemt ook goed geur op.

Dus misschien, (moest de aubiose niet zo'n succes zijn) dat je dat eens kunt proberen.. Smile

Ik ben blij dat het beter gaat met Muffin Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Ikkimausi

Ikkimausi


Vrouw Aantal berichten : 317
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 36
Woonplaats : Hartje Antwerpen

Allergisch aan bodembedekking Empty
BerichtOnderwerp: Re: Allergisch aan bodembedekking   Allergisch aan bodembedekking Icon_minitimema mei 20, 2013 11:22 pm

Okay, de vroeg gejuicht.
Ondertussen zit Muffin met een reutel dus vanavond terug da. Dus toch geen allergie...
Telkens als ik denk van ja, we hebben het opgelost, komt dat beestje met iets anders opzetten. De kleine lieve pestkop Shocked
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Allergisch aan bodembedekking Empty
BerichtOnderwerp: Re: Allergisch aan bodembedekking   Allergisch aan bodembedekking Icon_minitimedi mei 21, 2013 5:37 am

Misschien is het chronisch?
Ik hoop dat het snel in orde komt met het kleine Muffinmeisje..
Terug naar boven Ga naar beneden
Ikkimausi

Ikkimausi


Vrouw Aantal berichten : 317
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 36
Woonplaats : Hartje Antwerpen

Allergisch aan bodembedekking Empty
BerichtOnderwerp: Re: Allergisch aan bodembedekking   Allergisch aan bodembedekking Icon_minitimedi mei 21, 2013 5:38 am

Momenteel krijgt ze gedurende 10 dagen antibiotica. Maar het is dat ze zo goed meewerkt...
Hopelijk is ze snel in orde want nu begint het toch te vervelen...
Terug naar boven Ga naar beneden
Ikkimausi

Ikkimausi


Vrouw Aantal berichten : 317
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 36
Woonplaats : Hartje Antwerpen

Allergisch aan bodembedekking Empty
BerichtOnderwerp: Re: Allergisch aan bodembedekking   Allergisch aan bodembedekking Icon_minitimevr mei 31, 2013 6:27 am

Pff, nu begint ze met ons voeten te spelen. Na 10 dagen antibiotica reutelt ze nog, wel maandag terra proper gemaakt en weer met hennep gevuld aangezien het niets leek uit te maken. Maar de reutel was even mindeer had ik de indruk en nu weer compleet terug.
Mijn meisje begint echt zielig te klinken, daarnaast lijkt ze ook alleen te slapen. Telkens als ik ze moet pakken voor de medicatie ligt ze op haar gebruikelijke plaatsje alleen Sad
Ondertussen krijgt de hoop wel ook afgekoelde tijmthee, kan alleen maar helpen, maar veel lijkt het niet uit te halen. Al drinken ze gelukkig wel goed ervan...
Terug naar boven Ga naar beneden
tessyke

tessyke


Vrouw Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 08-05-13
Leeftijd : 33

Allergisch aan bodembedekking Empty
BerichtOnderwerp: Re: Allergisch aan bodembedekking   Allergisch aan bodembedekking Icon_minitimevr mei 31, 2013 8:02 am

Wat vreemd, haar zusje is kerngezond Sad
Terug naar boven Ga naar beneden
Ikkimausi

Ikkimausi


Vrouw Aantal berichten : 317
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 36
Woonplaats : Hartje Antwerpen

Allergisch aan bodembedekking Empty
BerichtOnderwerp: Re: Allergisch aan bodembedekking   Allergisch aan bodembedekking Icon_minitimevr mei 31, 2013 8:16 am

Is echt raar, maar volgens Jorina lijkt ze een te lage dosis ab te krijgen. Dus vanaf morgen krijgt ze een hogere dosis en hopelijk geraakt ze er dan vanaf. Echt zonde Sad
Terug naar boven Ga naar beneden
hylke

hylke


Vrouw Aantal berichten : 575
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 29
Woonplaats : Hamme

Allergisch aan bodembedekking Empty
BerichtOnderwerp: Re: Allergisch aan bodembedekking   Allergisch aan bodembedekking Icon_minitimevr mei 31, 2013 9:15 am

Welke ab krijgt ze misschien? Mijn muisjes moeten van de katten baytril, flavour (weet percentage niet uit hoofd maar is maar 1 variant als ik het goed heb) 0,01ml.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ratopia.be
Ikkimausi

Ikkimausi


Vrouw Aantal berichten : 317
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 36
Woonplaats : Hartje Antwerpen

Allergisch aan bodembedekking Empty
BerichtOnderwerp: Re: Allergisch aan bodembedekking   Allergisch aan bodembedekking Icon_minitimevr mei 31, 2013 10:09 pm

Ze krijgt inderdaad baytril voor konijnen/duiven.
Maar volgens Jorina's da zou het 0,01ml per 10gram gewicht zijn. En nu krijgt ze met haar 20gram maar 0,01ml.
Hoop echt dat het snel met haar betert, de lieve schat
Terug naar boven Ga naar beneden
hylke

hylke


Vrouw Aantal berichten : 575
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 29
Woonplaats : Hamme

Allergisch aan bodembedekking Empty
BerichtOnderwerp: Re: Allergisch aan bodembedekking   Allergisch aan bodembedekking Icon_minitimeza jun 01, 2013 5:06 am

Volgens mij is 0,01 de juiste dosering daarvan Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ratopia.be
Gesponsorde inhoud





Allergisch aan bodembedekking Empty
BerichtOnderwerp: Re: Allergisch aan bodembedekking   Allergisch aan bodembedekking Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Allergisch aan bodembedekking
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
BKDV Knaagdieren forum :: Knaagdieren :: Muizen :: Medisch-
Ga naar: