BKDV Knaagdieren forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
SiteFacebookIndexLaatste afbeeldingenZoekenInloggenRegistreren

 

 Wandeling door mijn schuur

Ga naar beneden 
+6
Kayleigh
tessyke
Souris
Els
hylke
Sharon
10 plaatsers
AuteurBericht
Sharon
Admin
Sharon


Vrouw Aantal berichten : 521
Registratiedatum : 04-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Geluwe (BE)

Wandeling door mijn schuur Empty
BerichtOnderwerp: Wandeling door mijn schuur   Wandeling door mijn schuur Icon_minitimedi mei 14, 2013 1:13 am

Er is mij al vaker gevraagd eens foto's te posten van mijn knaagdieren ruimte, dus hier is het dan.
NIET alles staat erop! Zo heb ik de stekelmuizen vergeten (1 hok vergeten en 1 hok bewust niet getrokken aangezien deze met jongen zitten en ik ze liever niet stoor), maar ook mijn tweede gerbilterra, de kooi van de mannetjes ratten, de kooi van het ratten nestje en het tweede terra van de roborovski dames staan er niet op. De huidige huisvesting van de grasmuizen is deels zichtbaar.
De rattendames en de twee drachtige dames staan momenteel bij Guy thuis, dus ook deze zul je hier niet terugvinden.

Goed, dan beginnen we met de kleurmuizen. Momenteel nog 4 duna's en 2 kleine bakjes met nestjes. Ik kom van meer dan 15 duna's dus voor mij lijkt dit enoooorm weinig Razz
Wandeling door mijn schuur Schuur1_zps34254204
Wandeling door mijn schuur Schuur2_zpsbe264aac

Een kijkje binnenin de duna's. Nee, geen luxe paradijsjes, maar ze hebben alles wat ze nodig hebben en het is gemakkelijk in onderhoud.
Wandeling door mijn schuur Schuur4_zps279e85dd
Wandeling door mijn schuur Schuur6_zpsd1f1d0b0
Wandeling door mijn schuur Schuur5_zps5209f365.png

En een kijkje in een van de 'nestbakjes' hierin verblijven ze tot de jongen 2 weken zijn, dan verhuizen ze naar een gezamelijke duna.
Wandeling door mijn schuur Schuur3_zpsd0bd7dd4


Dan naast de kleurmuizen hebben we de veeltepelmuizen;
Wandeling door mijn schuur Schuur7_zps7ef55e47

En eronder mijn twee oude gerbil dames (naast hen heb ik nog 1 gerbil bak, maar daar heb ik nu geen foto's van)
Wandeling door mijn schuur Schuur8_zpsee55b70a


Naast de veeltepelmuizen zie je een ondoorzichtige bak, daarin zitten de grasmuizen. Aangezien er altijd eentje op de wacht zit heb ik voor een ondoorzichtige curver gekozen, dan schrikken ze minder snel.
En naast de gerbils vind je de campbelli dwerghamster dames (aqua met blauwe onderboord) en daarnaast de roborovski dwerghamsters (moeder met nestje). Mijn twee dames robbies staan niet op de foto (staan bij de niet-gefotografeerde gerbils)
Wandeling door mijn schuur Schuur9_zps04126a56

(in de reflectie zie je ook een oranje duna, daarin verblijft momenteel Meeko met haar nest, tot de baby's wat ouder zijn)

En aan de andere kant van de gerbils hebben we de afrikaanse dwergmuizen
Wandeling door mijn schuur Schuur10_zps63b1ad31
Daarnaast staat dan mijn 1ne groep stekelmuizen (welke ik ben vergeten te fotograferen ><).
Mijn 2de groep stekelmuizen staat net zoals de tweede gerbilgroep en de tweede groep robbies aan de andere kant, en wou ik niet storen.

En dan hebben we nog de degoes.
Een slechte foto, maar het geeft een kleine indruk;
Wandeling door mijn schuur Schuur11_zps56b9b5d8


Zo, ik hoop wat mensen pleziert te hebben Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.knaagdier.com
hylke

hylke


Vrouw Aantal berichten : 575
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 29
Woonplaats : Hamme

Wandeling door mijn schuur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wandeling door mijn schuur   Wandeling door mijn schuur Icon_minitimedi mei 14, 2013 2:18 am

Echt knap gedaan alelmaal!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ratopia.be
Els

Els


Vrouw Aantal berichten : 154
Registratiedatum : 10-05-13
Leeftijd : 50
Woonplaats : Lelystad

Wandeling door mijn schuur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wandeling door mijn schuur   Wandeling door mijn schuur Icon_minitimedi mei 14, 2013 2:49 am

Ziet er super uit allemaal.
Terug naar boven Ga naar beneden
Souris

Souris


Vrouw Aantal berichten : 66
Registratiedatum : 12-05-13
Leeftijd : 48

Wandeling door mijn schuur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wandeling door mijn schuur   Wandeling door mijn schuur Icon_minitimedi mei 14, 2013 2:58 am

Heel leuk om je beestenboel te zien!
Terug naar boven Ga naar beneden
tessyke

tessyke


Vrouw Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 08-05-13
Leeftijd : 33

Wandeling door mijn schuur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wandeling door mijn schuur   Wandeling door mijn schuur Icon_minitimedi mei 14, 2013 6:04 am

Ik dacht dat je veel minder had zitten Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Sharon
Admin
Sharon


Vrouw Aantal berichten : 521
Registratiedatum : 04-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Geluwe (BE)

Wandeling door mijn schuur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wandeling door mijn schuur   Wandeling door mijn schuur Icon_minitimedi mei 14, 2013 6:44 am

Wacht maar tot ik mijn eigen huis heb.. Embarassed xD
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.knaagdier.com
Kayleigh

Kayleigh


Vrouw Aantal berichten : 120
Registratiedatum : 10-05-13
Leeftijd : 28
Woonplaats : Limburg (NL)

Wandeling door mijn schuur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wandeling door mijn schuur   Wandeling door mijn schuur Icon_minitimedi mei 14, 2013 6:51 am

Laughing

Ziet er goed uit Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
LiefKonijntje

LiefKonijntje


Vrouw Aantal berichten : 130
Registratiedatum : 10-05-13
Leeftijd : 33
Woonplaats : Middelburg

Wandeling door mijn schuur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wandeling door mijn schuur   Wandeling door mijn schuur Icon_minitimedi mei 14, 2013 7:57 am

Wauw dat zier er echt heel leuk en gezellig uit!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/MouseryLiefKonijntje
Sharon
Admin
Sharon


Vrouw Aantal berichten : 521
Registratiedatum : 04-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Geluwe (BE)

Wandeling door mijn schuur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wandeling door mijn schuur   Wandeling door mijn schuur Icon_minitimedi mei 14, 2013 8:16 pm

En voor de mensen die zich afvragen hoe het er dan uit moest zien VOOR ik minderde met kleurmuizen (toen had ik wel nog niet zoveel andere soortjes):

Dit was iets meer dan de helft en daarnaast had ik nog 2 kooien met ratten. Het aquariumtje dat je ziet was voor veeltepels. En dan had ik nog 1 super grote duna voor steppenlemmingen;

Wandeling door mijn schuur Img2602cq
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.knaagdier.com
Natalie G

Natalie G


Vrouw Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 26
Woonplaats : Halle

Wandeling door mijn schuur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wandeling door mijn schuur   Wandeling door mijn schuur Icon_minitimewo mei 15, 2013 12:27 am

Wow dat is inderdaad een groot verschil, maar ik snap niet dat jij tijd hebt om zoveel dieren te onderhouden met al dat onderhoud en dan ook nog school en werk en wat nog allemaal.. Wink

Wel leuk om zo eens een kijkje in je schuur te kunnen nemen en dat geeft ook een heel goed beeld hoeveel dieren jij wel niet hebt. Ik had niet gedacht dat het zooo veel was. Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
google64




Vrouw Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 10-05-13
Woonplaats : Grou

Wandeling door mijn schuur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wandeling door mijn schuur   Wandeling door mijn schuur Icon_minitimewo mei 15, 2013 12:54 am

Ziet er netjes uit hoor Smile Hier begint het langzaam aan juist steeds voller te raken,hoewel ik nog steeds naar wat nieuwe dunas op zoek ben Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ayronna.nl
Sharon
Admin
Sharon


Vrouw Aantal berichten : 521
Registratiedatum : 04-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Geluwe (BE)

Wandeling door mijn schuur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wandeling door mijn schuur   Wandeling door mijn schuur Icon_minitimewo mei 15, 2013 5:44 pm

Ja Annemarie, zo was het bij mij ook de eerste 4 jaar ongeveer. Maar sinds een klein jaartje heb ik echt geen plezier meer aan de muizen, dus ben ik enorm geminderd en gewoon meer verschillende soorten dieren gaan houden. En moet zeggen dat het me zeker bevalt! Ik geniet weer van het verzorgen en het maken van foto's, etc.
Moet wel zeggen dat het fokken enorm moeilijk is geworden met zo'n klein aantal, dus zodra we ons huisje hebben hoop ik toch weer iets te kunnen vermeerderen in aantal kleurmuizen. Maar ik wil het niet meer zo uit de hand laten lopen als eerst.. toen had ik op bepaalde momenten gemakkelijk 30 duna's staan voor kleurmuizen alleen al.. En als ik daaraan terugdenk weet ik zeker dat dat niet is wat ik terug wil. Max. terug een 10 duna's, nu heb ik er 4.

@Natalie: planning en heel erg veel van dieren houden denk ik Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.knaagdier.com
Cindy




Vrouw Aantal berichten : 31
Registratiedatum : 11-10-13
Woonplaats : Dadizele (W-Vl)

Wandeling door mijn schuur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wandeling door mijn schuur   Wandeling door mijn schuur Icon_minitimezo okt 13, 2013 7:09 am

Amai, een hele schuur vol beestjes! Smile Leuk om eens de 'dierenruimte' te zien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Wandeling door mijn schuur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wandeling door mijn schuur   Wandeling door mijn schuur Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Wandeling door mijn schuur
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» onderschrift komt niet door
» Mijn mannen.
» Mijn muisjes
» Mijn dametjes
» Mijn muizen!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
BKDV Knaagdieren forum :: Knaagdieren :: Muizen :: Fotoboek-
Ga naar: