BKDV Knaagdieren forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
SiteFacebookIndexLaatste afbeeldingenZoekenInloggenRegistreren

 

 De alledaagse babbel

Ga naar beneden 
+23
Boaz
riezz
Fallecia
icegirl
Pip-squeak
Souris
ratterylittlefluffy
Maxime
jacyntha
Elvis
Els
-Chantal-
Kirrrti
Natalie G
Marieketje
nieki
google64
Kayleigh
tessyke
LiefKonijntje
Ikkimausi
hylke
Sharon
27 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 27 ... 35  Volgende
AuteurBericht
icegirl

icegirl


Vrouw Aantal berichten : 84
Registratiedatum : 13-05-13
Leeftijd : 35
Woonplaats : Brecht

De alledaagse babbel - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De alledaagse babbel   De alledaagse babbel - Pagina 19 Icon_minitimedi jun 11, 2013 1:36 am

Is dat van die eigen inbreng iets recents? Wij hebben 3-4 jaar geleden het volledige bedrag + notariskosten kunnen lenen. Toen de lening voor het berekende bedrag goedgekeurd was hadden we nog recht op een aantal kortingen en kregen we de keuze. Of hetgeen we "teveel" geleend hadden eraf trekken en dan een paar euro minder afbetalen per maand of gewoon de lening zo houden en dan konden we die paar 1000 euro gebruiken voor verbouwingen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamsteropvangmojito.weebly.com
Ikkimausi

Ikkimausi


Vrouw Aantal berichten : 317
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 36
Woonplaats : Hartje Antwerpen

De alledaagse babbel - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De alledaagse babbel   De alledaagse babbel - Pagina 19 Icon_minitimedi jun 11, 2013 1:53 am

Is al langer, maar de laatste tijd eisen ze eigen inbreng vanwege de crisis. Helaas Sad
Terug naar boven Ga naar beneden
Natalie G

Natalie G


Vrouw Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 26
Woonplaats : Halle

De alledaagse babbel - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De alledaagse babbel   De alledaagse babbel - Pagina 19 Icon_minitimedi jun 11, 2013 2:05 am

Pff, stomme crisis! Dat belooft voor over 10 jaar!

Sharon, hopelijk komt er toch een oplossing zodat jullie dat huisje kunnen kopen!
Terug naar boven Ga naar beneden
icegirl

icegirl


Vrouw Aantal berichten : 84
Registratiedatum : 13-05-13
Leeftijd : 35
Woonplaats : Brecht

De alledaagse babbel - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De alledaagse babbel   De alledaagse babbel - Pagina 19 Icon_minitimedi jun 11, 2013 2:10 am

Ik hoop ook mee voor een oplossing.
Wij hebben blijkbaar net op tijd gekocht dan, anders hadden wij ook niks kunnen kopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamsteropvangmojito.weebly.com
Sharon
Admin
Sharon


Vrouw Aantal berichten : 521
Registratiedatum : 04-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Geluwe (BE)

De alledaagse babbel - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De alledaagse babbel   De alledaagse babbel - Pagina 19 Icon_minitimedi jun 11, 2013 2:16 am

Idd door de crisis moet je nu zoveel inbreng doen. Bij een gewone bank geven ze zelfs geen lening meer zonder eigen inbreng. EN dan MOET een van de ouders borg staan. Maar dat willen geen van onze ouders doen (wat wel te begrijpen is, want dat wil zeggen als er iets gebeurt met ons waardoor wij niet kunnen betalen, mijn ouders bv hun huis waar ze ook al 20 jaar voor werken, zouden kwijt raken :s).
Daarom willen we die sociale lening... maar dat geld is nu dus op..
Binnenkort krijgen ze wel weer nieuw geld, van een andere provincie of van de overheid, maar wanneer dat is.. Binnen 2 dagen? 10 dagen? 2 weken? Een maand? Misschien pas aan de start van 2014...
Dus nu hebben we geen poot om op te staan en kan ons contract voor de koop dus ook weer nietig verklaard worden (die we gisteren hebben getekend....) ='( Kan echt wel janken. Waarom zijn zo'n zaken altijd te mooi voor realistisch te zijn?? :'(
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.knaagdier.com
Ikkimausi

Ikkimausi


Vrouw Aantal berichten : 317
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 36
Woonplaats : Hartje Antwerpen

De alledaagse babbel - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De alledaagse babbel   De alledaagse babbel - Pagina 19 Icon_minitimedi jun 11, 2013 4:25 am

Pff, ik kan die eigen inbreng nog een beetje begrijpen. Als je al niet kan sparen, hoe kan je een lening terrugbetalen. Even kort door de bocht, maar dat is de redenering erachter. Wat ik absoluut niet kan begrijpen is dat een ouder borg moet(!) staan. Als je als 28jarige wilt lenen, zou je bijje ouders moeten gaan aankloppen? Sprry maar waar gaat de zelfstandigheid dan naar toe...
Kan je niet eens horen voor eventuele subsidies voor het renoveren waardoor je de kost naar beneden kan halen en de banken mss toch kan overtuigen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Sharon
Admin
Sharon


Vrouw Aantal berichten : 521
Registratiedatum : 04-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Geluwe (BE)

De alledaagse babbel - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De alledaagse babbel   De alledaagse babbel - Pagina 19 Icon_minitimedi jun 11, 2013 4:34 am

Qua subsidies krijgen we niets.. Of toch niets waar we echt wat mee kunnen. Isolatie en nieuwe ramen, daar krijgen we een zakcentje voor... maar dat is het dan ook =(
Wij doen idd hard ons best voor te sparen, maar aangezien we nog maar een jaar samen zijn en zijn ex met al zijn geld is gaan lopen (en alle spullen, appartement was leeg toen ie thuis kwam..), hebben we nog geen 8000 euro voor de inbreng nee =( En dan hebben we het nog niet over notariskosten en dossierkosten die we ook niet kunnen lenen want dat is dan OOK eigen inbreng... En dan niet het voorschot te vergeten Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.knaagdier.com
icegirl

icegirl


Vrouw Aantal berichten : 84
Registratiedatum : 13-05-13
Leeftijd : 35
Woonplaats : Brecht

De alledaagse babbel - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De alledaagse babbel   De alledaagse babbel - Pagina 19 Icon_minitimedi jun 11, 2013 4:40 am

Net naar de kringwinkel geweest met de fiets. Alweer een glazen appel- en een glazen peren-zandbakje op de kop getikt Very Happy.
De alledaagse babbel - Pagina 19 141714000-glazen-appel De alledaagse babbel - Pagina 19 133263773-glazen-peer

Ook een buggyboard gevonden voor 4 euro, gaan we toch nodig hebben als er ooit een 2de komt en is nu gewoon handig als we een kindje van familie of vrienden mee op sleeptouw nemen.
Krijg da ding enkel ni deftig aangesloten op mijn buggy, zal een beetje puzzelen worden dus.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamsteropvangmojito.weebly.com
Sharon
Admin
Sharon


Vrouw Aantal berichten : 521
Registratiedatum : 04-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Geluwe (BE)

De alledaagse babbel - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De alledaagse babbel   De alledaagse babbel - Pagina 19 Icon_minitimedi jun 11, 2013 4:44 am

Hehe die heb ik ook nog gehad Kim, die appel Very Happy Mijn degoes waren er gek op! Tot ik hem met mijn lompe poten liet vallen tijdens het schoonmaken Embarassed
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.knaagdier.com
tessyke

tessyke


Vrouw Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 08-05-13
Leeftijd : 33

De alledaagse babbel - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De alledaagse babbel   De alledaagse babbel - Pagina 19 Icon_minitimedi jun 11, 2013 5:02 am

balen Sharon...
Wij besloten om niet te kopen omdat de inbreng niet haalbaar is.

Ondertussen hebben wij waarschijnlijk iets gevonden om te huren. Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

De alledaagse babbel - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De alledaagse babbel   De alledaagse babbel - Pagina 19 Icon_minitimedi jun 11, 2013 5:36 am

Ohnee Sharon wat verschrikkelijk! Shocked

En Tessy super! Very Happy

Hopelijk draait het snel voor iedereen goed uit.. Smile

Ondertussen haal ik weer wat beestjes in huis, voor de verandering Wink
4 prachtige meneertjes muizen die hier komen wonen <3
En een nestje opvanghammies.. <3

M'n eerste nestje grootbrengen wordt een feit! <3
Gelukkig krijg ik hulp van mama-hamster! Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
icegirl

icegirl


Vrouw Aantal berichten : 84
Registratiedatum : 13-05-13
Leeftijd : 35
Woonplaats : Brecht

De alledaagse babbel - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De alledaagse babbel   De alledaagse babbel - Pagina 19 Icon_minitimedi jun 11, 2013 6:34 am

als er nog mensen zich geroepen voelen om opvanggezin te worden voor een aantal hamsters tot ik op z`n minst hier terug kan bewegen in de hamsterkamer, JUST YELL.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamsteropvangmojito.weebly.com
Ikkimausi

Ikkimausi


Vrouw Aantal berichten : 317
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 36
Woonplaats : Hartje Antwerpen

De alledaagse babbel - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De alledaagse babbel   De alledaagse babbel - Pagina 19 Icon_minitimedi jun 11, 2013 6:38 am

Zal eens horen bij het ventje, dan verhuis ik sneezy maar het reservere terra en kan er een syrtje in het grote. Moet alleen eens subtiel napluizen Razz
Okay, het is er maar eentje, maar toch Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
tessyke

tessyke


Vrouw Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 08-05-13
Leeftijd : 33

De alledaagse babbel - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De alledaagse babbel   De alledaagse babbel - Pagina 19 Icon_minitimedi jun 11, 2013 7:01 am

helaas gaat het hier niet, ik heb een verhuis op de planning staan Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

De alledaagse babbel - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De alledaagse babbel   De alledaagse babbel - Pagina 19 Icon_minitimedi jun 11, 2013 7:04 am

Nja, zo'n syrtje neemt toch heel wat plaats in hoor..
Ik kan Timon alvast aanraden Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
hylke

hylke


Vrouw Aantal berichten : 575
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 29
Woonplaats : Hamme

De alledaagse babbel - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De alledaagse babbel   De alledaagse babbel - Pagina 19 Icon_minitimedi jun 11, 2013 7:06 am

Wat leuk, die bakjes! Ik zal het hier is bezien voor een hamstertje..
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ratopia.be
Natalie G

Natalie G


Vrouw Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 26
Woonplaats : Halle

De alledaagse babbel - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De alledaagse babbel   De alledaagse babbel - Pagina 19 Icon_minitimedi jun 11, 2013 7:50 am

Ik zou wel graag een hamster willen opvangen, maar hier is het probleem dat als ik om te lachen zeg dat ik nog een hamster zou kunnen nemen, komt er van mijn mama haar kant een reactie van 'nog een hamster?? hebde nog ni genoeg dieren?? Neenee, laat dat maar uit' :p
Ook heb ik geen geld om nog een kooi te kopen en plaats heb ik ook niet echt, maar na wat puzzelen zou dat nog wel net kunnen lukken. Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Sharon
Admin
Sharon


Vrouw Aantal berichten : 521
Registratiedatum : 04-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Geluwe (BE)

De alledaagse babbel - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De alledaagse babbel   De alledaagse babbel - Pagina 19 Icon_minitimedi jun 11, 2013 8:01 am

Heb momenteel ook geen ruimte meer helaas =( En aangezien we binnenkort op reis vertrekken en daarna onze huizenzoektocht verder zetten.. hmm..

Ik hoop in ieder geval nog eens voor ratopia te kunnen opvangen. Dat mis ik wel. Maar momenteel is het gewoon even te druk.

Maar, nu het goede nieuws; nog maar 5 examens te gaan Very Happy Oef..
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.knaagdier.com
hylke

hylke


Vrouw Aantal berichten : 575
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 29
Woonplaats : Hamme

De alledaagse babbel - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De alledaagse babbel   De alledaagse babbel - Pagina 19 Icon_minitimedi jun 11, 2013 8:14 am

Hihi, de mails stromen al binnen, Sharon! Dus er zullen na je vakantie wel leuke ratjes zijn om op te vangen Very Happy Er komen oa 2 naakte mannen (ik vermoed fuzz) binnen bij Kim (opvanggezin). Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ratopia.be
icegirl

icegirl


Vrouw Aantal berichten : 84
Registratiedatum : 13-05-13
Leeftijd : 35
Woonplaats : Brecht

De alledaagse babbel - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De alledaagse babbel   De alledaagse babbel - Pagina 19 Icon_minitimedi jun 11, 2013 8:18 am

Donderdag komt Hjordis er 6 ophalen als tijdelijke opvang. Daarvan wordt er al 1 zeker geadopteerd. Vrijdag komt Emily het wildkleur vrouwtje met de 5 babies halen incl. mini-duna en na het weekend verhuist Lancelot als opvanger naar Femke. Ik krijg al terug adem Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamsteropvangmojito.weebly.com
hylke

hylke


Vrouw Aantal berichten : 575
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 29
Woonplaats : Hamme

De alledaagse babbel - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De alledaagse babbel   De alledaagse babbel - Pagina 19 Icon_minitimedi jun 11, 2013 8:19 am

cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ratopia.be
Kayleigh

Kayleigh


Vrouw Aantal berichten : 120
Registratiedatum : 10-05-13
Leeftijd : 28
Woonplaats : Limburg (NL)

De alledaagse babbel - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De alledaagse babbel   De alledaagse babbel - Pagina 19 Icon_minitimedi jun 11, 2013 8:38 am

Super! Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Natalie G

Natalie G


Vrouw Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 26
Woonplaats : Halle

De alledaagse babbel - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De alledaagse babbel   De alledaagse babbel - Pagina 19 Icon_minitimedi jun 11, 2013 8:50 am

Leuk om velen zo zich zo actief in te zien zetten voor die lieve hamstertjes (en andere beestjes ook natuurlijk Wink )! cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Ikkimausi

Ikkimausi


Vrouw Aantal berichten : 317
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 36
Woonplaats : Hartje Antwerpen

De alledaagse babbel - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De alledaagse babbel   De alledaagse babbel - Pagina 19 Icon_minitimedi jun 11, 2013 8:53 am

Elk plaatsje telt Smile
Hopelijk vinden ze ook allemaal een goed thuisje Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
icegirl

icegirl


Vrouw Aantal berichten : 84
Registratiedatum : 13-05-13
Leeftijd : 35
Woonplaats : Brecht

De alledaagse babbel - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De alledaagse babbel   De alledaagse babbel - Pagina 19 Icon_minitimedi jun 11, 2013 4:23 pm

Elk plekje telt idd.
Het valt echt enorm op dat de zomer eraan komt Sad
Caroline heeft het bij haar in de opvang al even druk, met ergens deze week 10 hamsters erbij dacht ik en dan komend weekend weer 2 of 3, terwijl adopties zo goed als stilvallen.
Bij mij staat het aantal opvangers ergens in de 60. Schandalig veel en 3x wat ik normaal opvang :S
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamsteropvangmojito.weebly.com
Gesponsorde inhoud





De alledaagse babbel - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De alledaagse babbel   De alledaagse babbel - Pagina 19 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De alledaagse babbel
Terug naar boven 
Pagina 19 van 35Ga naar pagina : Vorige  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 27 ... 35  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
BKDV Knaagdieren forum :: Overige zaken :: Babbelbox-
Ga naar: