SiteFacebookIndexKalenderZoekenFAQGebruikerslijstGebruikersgroepenInloggenRegistreren

Deel | 

Verhaaltjes van Remy & Casper

Go down 
AuteurBericht
hylke

Vrouw Aantal berichten : 575
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 23

BerichtOnderwerp: Verhaaltjes van Remy & Casper   do sep 26, 2013 11:35 pm

Sinds gisteren verbleef Casper, een bont roborovski mannetje bij mij. Blijkbaar een diertje dat o zo graag bij de familie Heirman wou wonen.. Ondertussen zit hij samen met Remy, een mannetje van Hamsteropvang Mojito, de introductie gaat prima.
Ze zoeken samen (als de intro goed blijft gaan) een thuisje.

Hier ga ik hun verhaaltjes bijhouden! cheers 

Casper:

Achtergrond:
Casper heeft ons goed voor de gek gehouden. Gisteren in de dierenwinkel ging ik hennepstrooisel voor de diertjes kopen, op dat moment zag ik een hamstertje in de kooitjes liggen, half dood (ik dacht zelfs eerst dat hij dood was), aan het creperen etc. Iemand er bij gehaald en die vertelde dat ze zo'n diertjes gewoon in een doosje opzij zetten tot ze sterven, voor de rest doen ze er niets aan. Met dit ventje zou dat dus ook gebeuren. Zoiets konden we niet over ons hart krijgen en we hebben hem gratis mee naar huis gekregen, denkende dat hij de nacht niet zou halen, maar dan toch zou overlijden op een fijn plaatsje..

Maar meneer dacht daar anders over, en sinds hij hier zat in zijn kooitje was hij springlevend xD Ik snap het echt niet, maar bon, tot nu toe doet hij het nogsteeds goed en we houden hem in het oog.

Leeftijd & uiterlijk:
Een bont roborovski mannetje. Geschat op 2-3 maanden.

Remy:

Achtergrond:

Binnengebracht bij VOC Anderlecht en door Hamsteropvang Mojito opgehaald. Rond zijn oogje heeft hij een wondje dat nog moet helen.

Leeftijd & uiterlijk:
Standaard roborovski mannetje. Leeftijd onbekend, zal volwassen/volgroeid zijn.

Van Casper volgen betere foto's Smile Ook van hun samen!

hylke

BerichtOnderwerp: Re: Verhaaltjes van Remy & Casper   vr sep 27, 2013 12:48 am

Casper is geen fotomodel :')

Remy:

hylke

BerichtOnderwerp: Re: Verhaaltjes van Remy & Casper   vr sep 27, 2013 4:00 am

Intro geslaagd Very Happy

Natalie G

Vrouw Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 20

BerichtOnderwerp: Re: Verhaaltjes van Remy & Casper   vr sep 27, 2013 4:07 am

Wat een lieverdjes! Hopelijk vinden ze snel een huisje! Very Happy

Groeten,
Natalie en de beestjes elephant
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
hylke

BerichtOnderwerp: Re: Verhaaltjes van Remy & Casper   ma sep 30, 2013 10:14 pm

Ik hoop het ook! Ze verdienen het zo hard!

Casper en Remy doen het enorm goed en ik begin stilaan verkocht te worden aan hun :mrgreen:

Remy is een enorm grappig ventje. Hij ziet er uit als een heel stoere, grote brede vent 🆒 .
Maar niets is minder waar Razz
Hij is een beetje een goedzak, een aanstellertje. Hij lijkt mij wel wat de 'alpha' te zijn tussen de 2 venten, maar Casper is ook gewoon heel onderdanig. Hij is zo groot dat, als hij zich soms op Casper legt, Casper bijna niet meer te zien is Laughing .
Hij is dol van zijn stoffen cilinderhuisje Very Happy

Bij het opnemen en aaien stelt hij zich enorm aan en zou hij wel eens kunnen krijsen. Hij rent altijd wel als je hem wilt opnemen, of loopt op het loopwiel met de gedachte 'ik ren weg van dat enge hand!', maar eens je hem opneemt is hij (meestal) wel stil en rustig. Daarnet weer zalf aan zijn oogje gedaan en meneer bleef maar piepen bij het vasthouden Razz . Maar bijten oid. zou hij dan weer nooit doen..

Achteraf ziet hij er wel altijd enorm grappig uit Laughing

Casper is wel een schatje, maar ook soms een beetje stout Razz
Hem opnemen gaat echt supergoed, hij blijft ook wel best lang op zijn gemak zitten. Heel leuk, zo'n zacht bolletje in je handen hebben Very Happy .
Aaitjes, vooral in de buikzak, laat hij ook goed toe. In de kooi gaat hij meestal gewoon lopen Razz
Casper kan echt superlief liggen slapen, dan smelt je echt gewoon voor dat hoopje schattigheid dat daar ligt :love: .
Casper is wat stout omdat hij altijd ontsnapt Razz Ik knuffel hun elke avond in de buikzak en gisterenavond heeft Casper het gevonden: door elk klein gaatje in de opening van de buikzak (ik hou hem deels toe) ontsnapt meneer, loopt hij supersnel, megaenthousiast naar boven, waarna ik hem snel snel pak, terug in de buikzak steek, en meneer het bij het kleinste gaatje weer op een spurten zet Laughing . Gisteren was hij op een bepaald moment niet tevreden dat ik hem weer terugzette en heeft hij in mijn knokels geproefd :mrgreen:

Samen doen ze het nogsteeds enorm goed en morgen verhuizen ze naar hun terrarium van 70x30. Lekker vol ingericht, met allemaal leuke spulletjes! Foto's daarvan volgen zeker!

hylke

BerichtOnderwerp: Re: Verhaaltjes van Remy & Casper   do okt 03, 2013 8:45 am

Gereserveerd!

Natalie G

Vrouw Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 20

BerichtOnderwerp: Re: Verhaaltjes van Remy & Casper   vr okt 04, 2013 3:37 am

Wat leuk dat ze nu al een huisje gevonden hebben! Very Happy