BKDV Knaagdieren forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
SiteFacebookIndexLaatste afbeeldingenZoekenInloggenRegistreren

 

 Oogje gaat niet open

Ga naar beneden 
+2
Fallecia
Pip-squeak
6 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Oogje gaat niet open Empty
BerichtOnderwerp: Oogje gaat niet open   Oogje gaat niet open Icon_minitimewo jun 26, 2013 6:16 am

Hey,

Ik heb hier dus in het nestje opvangers een baby'tje zitten dat nog steeds maar 1 oogje open heeft.
Ze hebben nu een 3 daagjes de oogjes open, maar bij Aiden blijft er dus eentje dicht.

Soms zit er wat prut (of etter? :/ ) aan, maar of ik het wegdoe of de mama, lijkt niet veel uit te maken, vanaf het proper is blijft het ook een hele dag proper.

Ik maak het dagelijks proper met wat gekookt water met camille, en doe er dan oogzalf aan, voor het geval moest er toch iets mis zitten, zodat het niet ontsteekt.

Heeft iemand zoiets al meegemaakt?
Nog tips?

Terug naar boven Ga naar beneden
Fallecia

Fallecia


Vrouw Aantal berichten : 89
Registratiedatum : 27-05-13
Leeftijd : 34
Woonplaats : Gent/ Sint-Truiden

Oogje gaat niet open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oogje gaat niet open   Oogje gaat niet open Icon_minitimewo jun 26, 2013 7:13 am

Is er verder iets te zien aan het oogje? En als je het proper gemaakt hebt, blijft het dan ook toe? of is het dan beter?
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Oogje gaat niet open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oogje gaat niet open   Oogje gaat niet open Icon_minitimewo jun 26, 2013 7:17 am

Het is nog niet open geweest, het ziet er dan uit als een proper dicht oogje dat redelijkbol staat zeg maar ..
Terug naar boven Ga naar beneden
Fallecia

Fallecia


Vrouw Aantal berichten : 89
Registratiedatum : 27-05-13
Leeftijd : 34
Woonplaats : Gent/ Sint-Truiden

Oogje gaat niet open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oogje gaat niet open   Oogje gaat niet open Icon_minitimewo jun 26, 2013 7:21 am

ah het staat ook te dik? Hopelijk geen ontsteking ofzo eronder dan.. misschien eens langsgaan bij een dierenarts? Heb je ook geen vaste dierenarts die je eventueel gewoon even snel kan bellen binnen zijn uren om info? Smile
Of kijken of je het wat open krijgt (HEEL voorzichtig, en als het niet direct gaat er gewoon direct weer mee stoppen) maar zeker goed je handen wassen voor je eraan komt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Oogje gaat niet open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oogje gaat niet open   Oogje gaat niet open Icon_minitimewo jun 26, 2013 8:04 am

ik heb al geprobeerd om het dus heel zachtjes open te maken, en ben idd meteen gestopt toen het niet lukte, maar dat hielp dus niet.
Ik zal morgen dan de DA bellen Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Oogje gaat niet open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oogje gaat niet open   Oogje gaat niet open Icon_minitimewo jun 26, 2013 8:05 am

Hij lijkt er wel geen last van te hebben, poetst het ook niet, krabt er ook niet aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
hylke

hylke


Vrouw Aantal berichten : 575
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 29
Woonplaats : Hamme

Oogje gaat niet open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oogje gaat niet open   Oogje gaat niet open Icon_minitimewo jun 26, 2013 8:13 am

Ben benieuwd.. Kan je voelen of er zeker wel een oogje achter zit?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ratopia.be
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Oogje gaat niet open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oogje gaat niet open   Oogje gaat niet open Icon_minitimewo jun 26, 2013 8:21 am

hij heeft de hele tijd ook daar een donkere vlek gehad en op de eerste dag dat de oogjes opengingen heeft hij het voor een ieniminie spleetje eventjes opengehad, en dat zag er helemaal hetzelfde uit als de rest..
ik hoop maar dat hij z'n oogje behoudt, het arme schaapje :/
Terug naar boven Ga naar beneden
hylke

hylke


Vrouw Aantal berichten : 575
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 29
Woonplaats : Hamme

Oogje gaat niet open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oogje gaat niet open   Oogje gaat niet open Icon_minitimewo jun 26, 2013 8:29 am

Ik duim!!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ratopia.be
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Oogje gaat niet open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oogje gaat niet open   Oogje gaat niet open Icon_minitimewo jun 26, 2013 8:33 am

Ik ook..
Hij is dan net een beetje favoriet hier, met dat hij zo makkelijk te onderscheiden valt van de rest, met dat hij een pearl is ipv wildkleur.
Nu al helemaal met z'n oogje..
M'n arme knappe kereltje <3
Terug naar boven Ga naar beneden
Fallecia

Fallecia


Vrouw Aantal berichten : 89
Registratiedatum : 27-05-13
Leeftijd : 34
Woonplaats : Gent/ Sint-Truiden

Oogje gaat niet open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oogje gaat niet open   Oogje gaat niet open Icon_minitimewo jun 26, 2013 10:09 am

donkere vlek? op zijn ooglid? (donkerdere huid?)
Dus het is wel "open" geweest? Misschien is er iets ingekomen (zoals een haartje) en houdt hij het daarom toe omdat het zo veel minder irriteert.
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Oogje gaat niet open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oogje gaat niet open   Oogje gaat niet open Icon_minitimedo jun 27, 2013 10:14 pm

Pfoe, ik ben zo niet happy nu!
Gisteren was het erg druk, en iedere keer als ik dan zei, ja! nu bel ik, was het net 5min na spreekuur Sad
Het is precies verergerd, dus vanavond (de enige keer dat de DA zit vandaag) ga ik niet bellen, maar er gewoon heen, met alle ukjes en mams.
Arme kleine Aiden Sad
Terug naar boven Ga naar beneden
Ikkimausi

Ikkimausi


Vrouw Aantal berichten : 317
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 36
Woonplaats : Hartje Antwerpen

Oogje gaat niet open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oogje gaat niet open   Oogje gaat niet open Icon_minitimedo jun 27, 2013 10:34 pm

Hopelijk komt alles met het kleintje goed, al lijkt hij er geen last van te hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Oogje gaat niet open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oogje gaat niet open   Oogje gaat niet open Icon_minitimedo jun 27, 2013 11:09 pm

Mja, het is wel een klein klunsje door z'n oogje, en als het zo blijft, zal hij er waarschijnlijk binnenkort wel last van krijgen, het duske <3
Terug naar boven Ga naar beneden
Natalie G

Natalie G


Vrouw Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 26
Woonplaats : Halle

Oogje gaat niet open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oogje gaat niet open   Oogje gaat niet open Icon_minitimedo jun 27, 2013 11:18 pm

Hopelijk komt het in orde, want ik kan erin komen dat het niet zo handig en tof is om met 1 oogje te leven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Oogje gaat niet open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oogje gaat niet open   Oogje gaat niet open Icon_minitimedo jun 27, 2013 11:24 pm

Hij weet niet beter he, ik wil gewoon dat hij geen pijn heeft en dat hij niet ineens met een onstoken oogje(of erger) rondloopt..
Want een oogje zit nu wel heel dicht bij de hersentjes enzo, dus moest het snel verergeren.. Sad
Het is zo'n schat, ik wil enkel dat hij een gelukkig en lang leventje nog krijgt..
Terug naar boven Ga naar beneden
icegirl

icegirl


Vrouw Aantal berichten : 84
Registratiedatum : 13-05-13
Leeftijd : 35
Woonplaats : Brecht

Oogje gaat niet open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oogje gaat niet open   Oogje gaat niet open Icon_minitimedo jun 27, 2013 11:28 pm

Ik weet uit ervaring dat 1 oogje helemaal geen ramp is. Tipp-Ex heeft ook maar 1 oogje sinds een accidentje onderweg naar beestjes en baasjes en klimt nog altijd vrolijk door z`n ferplast Jenny.
Hopelijk is het niet zo erg en kan hij met medicatie gewoon verder. Hou je me op de hoogte via sms Emily? Ik ga een cinema`ke doen straks dus kan niet oppakken of direct antwoorden dan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamsteropvangmojito.weebly.com
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Oogje gaat niet open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oogje gaat niet open   Oogje gaat niet open Icon_minitimedo jun 27, 2013 11:34 pm

Ah oke, en ja, ik heb behalve Tipp-Ex nog knagers, en zelfs een paard en hond geweten die perfect verder kunnen/konden met maar 1 of zelfs geen ogen.
Ik ga om halfzes naar de Da, dan is het spreekuur, en hopen maar dat er niet teveel volk zal zijn :/
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Oogje gaat niet open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oogje gaat niet open   Oogje gaat niet open Icon_minitimevr jun 28, 2013 6:31 am

De DA heeft het oogje opengekregen, maar omdat de oogleden helemaal opgezwollen zijn, moeten we het dus meerdere keren per dag proper maken en ontsmetten.
En dan hopen dat het snel betert Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Ikkimausi

Ikkimausi


Vrouw Aantal berichten : 317
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 36
Woonplaats : Hartje Antwerpen

Oogje gaat niet open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oogje gaat niet open   Oogje gaat niet open Icon_minitimevr jun 28, 2013 7:03 am

Och ukje toch *dikke knuffel* dat je maar snel beter bent en leukere dingen kan doen Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Oogje gaat niet open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oogje gaat niet open   Oogje gaat niet open Icon_minitimevr jun 28, 2013 7:06 am

Ja, wonder boven wonder, het blijft een lief en geduldig ventje, dat moet ik hem nageven Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Ikkimausi

Ikkimausi


Vrouw Aantal berichten : 317
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 36
Woonplaats : Hartje Antwerpen

Oogje gaat niet open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oogje gaat niet open   Oogje gaat niet open Icon_minitimevr jun 28, 2013 7:10 am

Gelukkig, anders zou je je handen nogal vol hebben Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Oogje gaat niet open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oogje gaat niet open   Oogje gaat niet open Icon_minitimevr jun 28, 2013 7:16 am

Mja, ik ga nu toch al met 2 personen z'n oogje moeten proper maken, ons mama vindt het verschrikkelijk, ze kan dat oogje niet aanzien, en moet helpen met uitspoelen, terwijl ik het open houd :s
Terug naar boven Ga naar beneden
icegirl

icegirl


Vrouw Aantal berichten : 84
Registratiedatum : 13-05-13
Leeftijd : 35
Woonplaats : Brecht

Oogje gaat niet open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oogje gaat niet open   Oogje gaat niet open Icon_minitimevr jun 28, 2013 8:09 am

Hopelijk is het idd snel beter. Arme Aiden. Van z'n jongere tantes (en oompje) hebben al 3 ukjes een thuis
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamsteropvangmojito.weebly.com
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Oogje gaat niet open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oogje gaat niet open   Oogje gaat niet open Icon_minitimevr jun 28, 2013 8:38 am

Wauwie!
Hopelijk vinden deze ukjes ook snel een thuisje, ze zijn in ieder geval al suuuuuper tam en lief.
Ze vinden opgenomen worden helemaal oke, likken de hele tijd je hand af en je moet hen echt dwingen om af je hand te gaan, want ja, mensen zijn zo leuk Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Oogje gaat niet open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oogje gaat niet open   Oogje gaat niet open Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Oogje gaat niet open
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hulpmoeder of niet?
» Het wie-gaat-op-reis-topic
» Wie gaat er naar de Naturaria Fair?
» onderschrift komt niet door

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
BKDV Knaagdieren forum :: Knaagdieren :: Hamsters :: Medisch-
Ga naar: