BKDV Knaagdieren forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
SiteFacebookIndexLaatste afbeeldingenZoekenInloggenRegistreren

 

 Wolfje legt steeds brokken in z'n rad..

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Natalie G

Natalie G


Vrouw Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 26
Woonplaats : Halle

Wolfje legt steeds brokken in z'n rad.. Empty
BerichtOnderwerp: Wolfje legt steeds brokken in z'n rad..   Wolfje legt steeds brokken in z'n rad.. Icon_minitimema jun 17, 2013 5:18 am

Wolfje legt dus steeds 's nachts net als ik slaap brokken in z'n rad en loopt er zo in.
Dat maakt heel veel lawaai aangezien ik dit (https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS9RTvJtSmHtOsZo0n88jsBol63y3I67i7fJOKKaaK9BT-mVQYN) rad heb en de brokken er dus niet uitvallen maar gewoon de hele tijd meerollen in het rad. Hij doet dat nu echt elke avond/nacht.
Ik heb al geprobeerd om de brokken eruit te halen, maar dan doet hij het terug. Ik heb ook al geprobeerd om het eten er 's nachts uit te halen, maar volgens mij legt hij de brokken in het rad die hij 's avonds in zijn wangzakken stopt. Dus dan heeft dat ook niet veel zin.. Razz


Dus als hij het nu nog eens doet, haal ik gewoon zijn rad eruit midden in de nacht tot 's morgens vroeg. Hij is dan meestal wel blij en loopt dan in de ochtend in z'n rad. Ik merk dus wel dat hij het mist als het eruit is. 


Heeft er iemand een idee wat ik kan doen? 
Ik ben wel van plan als ik terug geld heb (volgende maand waarschijnlijk) om een silent spinner te bestellen want daar zou het eten dan gewoon uitrollen. Dan geef ik dit rad wel aan de muisjes ofzo. Smile
Maar heeft iemand een tussenoplossing?
Terug naar boven Ga naar beneden
hylke

hylke


Vrouw Aantal berichten : 575
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 29
Woonplaats : Hamme

Wolfje legt steeds brokken in z'n rad.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wolfje legt steeds brokken in z'n rad..   Wolfje legt steeds brokken in z'n rad.. Icon_minitimema jun 17, 2013 5:32 am

Geen idee, ons syrtje Flo doet net hetzelfde Razz Maar ik volg dit topic wel...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ratopia.be
Natalie G

Natalie G


Vrouw Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 26
Woonplaats : Halle

Wolfje legt steeds brokken in z'n rad.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wolfje legt steeds brokken in z'n rad..   Wolfje legt steeds brokken in z'n rad.. Icon_minitimema jun 17, 2013 5:37 am

Haha, gekke beestjes toch . Razz
Het geluid van het rad kan ik nog mee slapen, maar als er brokken in rollen dat echt niet meer. Het is ook wel zielig voor hem want dan moet ik hem echt uit het rad halen en kan hij niet meer lopen 's nachts..
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Wolfje legt steeds brokken in z'n rad.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wolfje legt steeds brokken in z'n rad..   Wolfje legt steeds brokken in z'n rad.. Icon_minitimema jun 17, 2013 5:47 am

Huh, dat is iets wat hij hier niet deed..
Maar het is echt niet erg dat hij s'nachts z'n radje niet heeft, zo voorkom je dat hij er geobsedeerd door zou geraken enz..
(Niet dat hij dat zoiezo gaat doen, maar je weet maar nooit)

En een silent spinner is 'hol' zeg maar, dus er is nog steeds een randje dat de brokken dan tegenhoudt..
Het radje dat hij hier had heeft geen rand ofzo, maar als er al eens iets inlicht (zelfs al is het een stom groot uitgevallen keuteltje) dan nog blijft dat daar inzitten, dus er zomaar uitrollen zal zoiets niet snel doen..

Ik laat hier altijd de radjes staan, van zodra ik wakker wordt van een radje, gaat dat radje er gewoon de rest van de nacht uit, en zet ik 1 of ander interessant speelding erin.
En s'ochtends verruil ik die gewoon weer. Smile

Je blijft toch lang op eh?
Wel dan mist hij het radje niet eens zolang, en hij kan er echt wel tegen Wink
Plus, ik laat degenen die hun radje hebben moeten missen (of waarschijnlijk die nacht het gaan moeten missen) er ook vaak nog eens extra uit.
Al is het maar voor 22 minuutjes dat ik ze irriteer met platknuffelen Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
hylke

hylke


Vrouw Aantal berichten : 575
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 29
Woonplaats : Hamme

Wolfje legt steeds brokken in z'n rad.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wolfje legt steeds brokken in z'n rad..   Wolfje legt steeds brokken in z'n rad.. Icon_minitimema jun 17, 2013 5:52 am

Misschien eens kijken voor een flying saucer, denk ik nu? Dat is een 'plat' loopwiel..
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ratopia.be
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Wolfje legt steeds brokken in z'n rad.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wolfje legt steeds brokken in z'n rad..   Wolfje legt steeds brokken in z'n rad.. Icon_minitimema jun 17, 2013 5:59 am

Daarbij blijft het er ook inliggen, heb er 3 van.
Het lijkt wel of alle dingen die veel of irritant lawaai maakt aan radjes vast geplakt blijft..
Terug naar boven Ga naar beneden
Natalie G

Natalie G


Vrouw Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 26
Woonplaats : Halle

Wolfje legt steeds brokken in z'n rad.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wolfje legt steeds brokken in z'n rad..   Wolfje legt steeds brokken in z'n rad.. Icon_minitimema jun 17, 2013 6:00 am

Vreemd, dan laat ik het gewoon maar zo en misschien hopelijk dat hij inziet dat hij er geen brokken in moet leggen omdat hij dan zijn rad kwijt zal zijn. Wink
Meestal ga ik idd laat slapen, dus zo lang is het dan niet. Smile

Of ik kijk voor een flying saucer maar of hij dat principe zal snappen en of daar de brokken enzo wel uitrollen weet ik niet.

Edit: daar rolt het dus ook niet uit. Ja dan maar hopen dat hij tot inziens komt Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Wolfje legt steeds brokken in z'n rad.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wolfje legt steeds brokken in z'n rad..   Wolfje legt steeds brokken in z'n rad.. Icon_minitimema jun 17, 2013 6:04 am

En dat principe snappen ze wel hoor, het duurt soms eventjes, maar dat is niet erg, zo moeten ze hun grijze hersencelletjes nog eens gebruiken Laughing

En nu heeft hij ook wat afwisseling he..
Ik heb dat met tv kijken: kan het de hele tijd, pfoe, dan is dat heel snel afgezaagd, maar heb ik maar een uurtje per dag ofzo, amai, dan is dat leuk! Very Happy
Zielig is hij in ieder geval niet Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Natalie G

Natalie G


Vrouw Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 26
Woonplaats : Halle

Wolfje legt steeds brokken in z'n rad.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wolfje legt steeds brokken in z'n rad..   Wolfje legt steeds brokken in z'n rad.. Icon_minitimema jun 17, 2013 6:07 am

Hopelijk, maaja anders is het ook maar effe snel uit bed springen uit eruit halen en terug in bed gaan. Smile

Ik heb dat met studeren, effe is meer dan genoeg of veel pauze Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Wolfje legt steeds brokken in z'n rad.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wolfje legt steeds brokken in z'n rad..   Wolfje legt steeds brokken in z'n rad.. Icon_minitimedi jun 18, 2013 3:24 am

Hahaha xD

Maar om iedere keer wakker te worden daarvan 'snachts..
Die gaat nog minstens 2 jaar mee hoor! Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Natalie G

Natalie G


Vrouw Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 26
Woonplaats : Halle

Wolfje legt steeds brokken in z'n rad.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wolfje legt steeds brokken in z'n rad..   Wolfje legt steeds brokken in z'n rad.. Icon_minitimedi jun 18, 2013 5:31 am

Van mij mag hij nog heel lang meegaan Very Happy
Als ik echt wil slapen, kan ik ook het rad er van tevoren al uithalen en anders zal het opstaan worden. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Wolfje legt steeds brokken in z'n rad.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wolfje legt steeds brokken in z'n rad..   Wolfje legt steeds brokken in z'n rad.. Icon_minitimedi jun 18, 2013 11:35 pm

das waar ^^
En misschien had ik het moeten zeggen op voorhand, maar ik heb wel een deal met hem gesloten dat hij de oudste hamster ter wereld moet worden.
Of als dat niet ging, met een 3-4 jaar was het ook goed.. Wink

Dan krijgt hij een lekker hamsterkoekje en een knuffel Very Happy
Dus hij zei toen dat hij z'n uiterste best ging doen Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Natalie G

Natalie G


Vrouw Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 26
Woonplaats : Halle

Wolfje legt steeds brokken in z'n rad.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wolfje legt steeds brokken in z'n rad..   Wolfje legt steeds brokken in z'n rad.. Icon_minitimedi jun 18, 2013 11:44 pm

Haha mazo lief! I love you
Beloftes moeten altijd nagekomen worden, dus hopelijk doet hij dat dan ook Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Wolfje legt steeds brokken in z'n rad.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wolfje legt steeds brokken in z'n rad..   Wolfje legt steeds brokken in z'n rad.. Icon_minitimewo jun 19, 2013 12:10 am

ja, anders een koekje en knuffel minder hoor! Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Wolfje legt steeds brokken in z'n rad.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wolfje legt steeds brokken in z'n rad..   Wolfje legt steeds brokken in z'n rad.. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Wolfje legt steeds brokken in z'n rad..
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
BKDV Knaagdieren forum :: Knaagdieren :: Hamsters :: Algemeen-
Ga naar: