BKDV Knaagdieren forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
SiteFacebookIndexLaatste afbeeldingenZoekenInloggenRegistreren

 

 opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
icegirl

icegirl


Vrouw Aantal berichten : 84
Registratiedatum : 13-05-13
Leeftijd : 35
Woonplaats : Brecht

opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Empty
BerichtOnderwerp: opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang   opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Icon_minitimedi jun 11, 2013 4:08 pm

Alsof de 48 die hier nu al zitten niet genoeg is kreeg ik gisteren plots een vaag mailtje van iemand die een beetje in paniek was en haar hamsters weg wou.
Ze wist dat ze man en vrouw gekocht had, maar dacht dat die maar 2 nesten ofzo per jaar zouden krijgen. Een 2 maand later had ze 3 dames uit een eerste nest, 7 kleintjes uit een 2de nest en hadden 2 van de 3 oudste dames zelf ook weer gejongd. Ook de oorspronkelijke mama is waarschijnlijk weer zwanger.
Het kwam er dus op neer dat ze 2 kooien had en 18 hamsters, waarvan de 2 dames met de jongste kids (allebei de nestjes 1 dag oud) elk in een emmer leefden.
De kooi van papa en de ukken was ook absoluut geen zicht. Extreem vieze buizen waar dan 8 hammies in liepen.

Tot zover het verhaal, nu de hamsters zelf.

Papa Yanto
Een pearl ventje, geen idee hoe oud hij is maar ik denk begin 2013.
Hij is heel nieuwsgierig en lief, een echt knuffeltje.
Hij zorgt nu alleen voor z`n kroost van ong. 6 weekjes aangezien mama 1 van de ukjes zwaar had aangevallen.

7 ukken
Deze 7 bestaan uit 4 pearltjes, 2 blauw-wildkleurtjes en 1 wildkleurtje.
Ze zijn geboren rond 30/4.
1 blauw-wildkleurtje is zwaar toegetakeld, ze eet nog en krijgt met een spuitje extra kittenmelk binnen voor de eiwitten, vraag is of ze het haalt, het andere blauw-wildkleurtje heeft een dik oogje en wordt hiervoor behandeld.
Door de overbevolking zitten ze nog eventjes samen tot donderdag, dan komt Hjordis er een aantal ophalen en zet ik de kleintjes op geslacht apart.

opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang 2288013

Mama Gwen
Wildkleur dametje, ook waarschijnlijk van begin 2013.
Ze is tam en best wel lief, enkel niet naar haar kids. Het vermoeden is dat ze terug zwanger is, maar dat wordt afwachten.

opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang 6127631

Liana
Pearl dametje geboren vermoedelijk op 9/4/2013.
Zij is de enige van de oudste dochter die kinderloos is en dat blijft hopelijk zo.
Ze is een actief maar lief dametje

opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang 7066603

Mila
Wildkleur dametje en de zus van Liana.
Mila is de nacht van 10 op 11 juni bevallen van 5 ukjes. Ze leek ze gisteren met de hele verhuis helemaal vergeten te zijn, maar vanochtend lag ze toch weer lekker op een nest met 5 kleine ukjes.
Mila moet nog hier blijven tot de ukken 4 weken zijn en alleen kunnen gaan wonen

opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang 287897

Daisy
Pearl dametje en zus van Liana en Mila.
Ook Daisy is de nacht van 10 op 11 juni bevallen van een nestje, zij heeft 1 groot ukje.
Daisy is een modelmama en altijd bij haar kleintje.
Ook zij moet nog in de opvang blijven tot haar kleintje oud genoeg is om alleen in de wereld te staan.

opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang 9825984
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamsteropvangmojito.weebly.com
icegirl

icegirl


Vrouw Aantal berichten : 84
Registratiedatum : 13-05-13
Leeftijd : 35
Woonplaats : Brecht

opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Empty
BerichtOnderwerp: Re: opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang   opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Icon_minitimedo jun 13, 2013 7:30 pm

Helaas is het kleintje van Daisy overleden. Zij was langs de buitenkant van het huisje gaan liggen terwijl haar ukje met het muurtje ertussen naas haar lag Sad
Heb haar toen ik het gisteren zag terug bij haar kleintje gezet, maar `t mocht niet baten.
Ze hadden trouwens wel nestmateriaal hoor, op de foto was dat niet te zien.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamsteropvangmojito.weebly.com
Liefii




Vrouw Aantal berichten : 22
Registratiedatum : 11-05-13

opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Empty
BerichtOnderwerp: Re: opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang   opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Icon_minitimevr jun 14, 2013 7:18 am

Wat erg Sad .. Ik weet niet of het helpt maar moesten ze naar nederland kunnen verhuizen, ik ga volgende zondag naar de farm&country fair. Moesten ze tot bij mij geraken kan ik ze best meenemen, natuurlijk geen 20 want de auto staat al vol caafjes. Maar een paar kleine vervoerbakjes zou wel lukken. Moeten wel duidelijke afspraken gemaakt worden..

Ohja, ik woon in zutendaal Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
icegirl

icegirl


Vrouw Aantal berichten : 84
Registratiedatum : 13-05-13
Leeftijd : 35
Woonplaats : Brecht

opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Empty
BerichtOnderwerp: Re: opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang   opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Icon_minitimedi jun 18, 2013 6:51 pm

Gwen is een paar dagen geleden bevallen van 6 gezonde ukjes. Door het geklop en geboor hier en gewoon de drukte in de opvang merkte ik ze pas vandaag op, toen ik Gwen haar voerbakje wou pakken om bij te vullen en ze keihard in m`n hand beet.
Gwen zal dus nog een week of 4 in de opvang moeten blijven.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamsteropvangmojito.weebly.com
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Empty
BerichtOnderwerp: Re: opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang   opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Icon_minitimedi jun 18, 2013 11:43 pm

En de kleintjes van Mila doen het erg goed, Mila is een erg lieve mama.
Ze begint het mama-zijn wel een beetje beu te worden, want ze wilt heel veel eruit, knuffelen, rondlopen..

Maar eenmaal terug in haar bak is ze weer op en top mama! Very Happy
Zelfs als ze wilt komen bijten in de bak (om de beebjes te beschermen), 
dan neemt ze eigelijk gewoon wat vel van je vast en trekt er eens aan..
Dus niets doorbijten of zelfs maar echt bijten, meer aan je oor komen terkken, maar bij gebrek aan oor eens je vel vastnemen Laughing
Waarna ze ook echt wel op je hand wilt klimmen, want ze moet toch echt een frisse neus halen.. xD
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Empty
BerichtOnderwerp: Re: opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang   opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Icon_minitimedo jun 20, 2013 6:56 am

Mila's nest heeft 4 wildkleurtjes en 1 pearltje.
Volgens mij zijn de wildkleurtjes vrouwen en de pearl een man.
Binnekort nog eens checken natuurlijk! Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Empty
BerichtOnderwerp: Re: opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang   opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Icon_minitimeza jun 22, 2013 6:59 pm

En de oogjes gaan open van Mila's baby's <3 Zo lief!
Er zijn precies wel 3 meisjes die ietsje kleiner zijn, maar ze maken het allemaal heel goed Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
icegirl

icegirl


Vrouw Aantal berichten : 84
Registratiedatum : 13-05-13
Leeftijd : 35
Woonplaats : Brecht

opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Empty
BerichtOnderwerp: Re: opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang   opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Icon_minitimeza jun 22, 2013 11:40 pm

Je mag ze altijd brinta/havermout met kittenmelk geven, nu ze zelf beginnen eten geeft dat echt veel extra eiwitten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamsteropvangmojito.weebly.com
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Empty
BerichtOnderwerp: Re: opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang   opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Icon_minitimezo jun 23, 2013 1:11 am

Oke Smile
Ik heb het nu niet in huis, dus ik zal het morgen gaan halen dan Very Happy
Ze zijn zoooo lief! <3
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Empty
BerichtOnderwerp: Re: opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang   opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Icon_minitimezo jun 23, 2013 8:36 am

De kleintjes hebben namen Very Happy
Het thema is 'sex and the city' Smile

De meisjes: Charlotte'Lotje', Miranda'Mirra', Carrie, Samantha'Sammy'.
En het mannetje: Aiden

Miranda en Aiden zijn iets groter dan de rest.
Het zijn lieve kleine onderzoekertjs, vooral Aiden, Carrie, Charlotte en Samantha.
Miranda is tot nu toe het rustigste gebleken Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
hylke

hylke


Vrouw Aantal berichten : 575
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 29
Woonplaats : Hamme

opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Empty
BerichtOnderwerp: Re: opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang   opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Icon_minitimezo jun 23, 2013 8:47 am

Leeeeuk! Very Happy
Fijn dat ze het goed doen!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ratopia.be
icegirl

icegirl


Vrouw Aantal berichten : 84
Registratiedatum : 13-05-13
Leeftijd : 35
Woonplaats : Brecht

opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Empty
BerichtOnderwerp: Re: opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang   opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Icon_minitimezo jun 23, 2013 5:54 pm

Tof thema Smile
Mama Gwen doet het hier ook nog steeds super, Aleja, ze zorgt goed voor de kleintjes maar valt mij aan zodra ik met m'n hand in de kooi kom.

Yanto was zowaar bijna geadopteerd gisteren. De keuze ging tussen hem en pietertje, 2 lieve ventjes, bedenken ze op dat moment ook gewoon allebei van een keertje te pitsen in die vrouw haar hand. Ni echt bijten maar eerder testen. Ze moesten toch nog om een andere kooi en gingen daarna nog eens terugkomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamsteropvangmojito.weebly.com
icegirl

icegirl


Vrouw Aantal berichten : 84
Registratiedatum : 13-05-13
Leeftijd : 35
Woonplaats : Brecht

opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Empty
BerichtOnderwerp: Re: opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang   opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Icon_minitimezo jun 23, 2013 5:55 pm

Tof thema Smile
Mama Gwen doet het hier ook nog steeds super, Aleja, ze zorgt goed voor de kleintjes maar valt mij aan zodra ik met m'n hand in de kooi kom.

Yanto was zowaar bijna geadopteerd gisteren. De keuze ging tussen hem en pietertje, 2 lieve ventjes, bedenken ze op dat moment ook gewoon allebei van een keertje te pitsen in die vrouw haar hand. Ni echt bijten maar eerder testen. Ze moesten toch nog om een andere kooi en gingen daarna nog eens terugkomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamsteropvangmojito.weebly.com
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Empty
BerichtOnderwerp: Re: opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang   opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Icon_minitimezo jun 23, 2013 6:04 pm

Oh, hopelijk komt ze hem toch nog ophalen..
En Pietertje is ook echt een schat he <3
Terug naar boven Ga naar beneden
icegirl

icegirl


Vrouw Aantal berichten : 84
Registratiedatum : 13-05-13
Leeftijd : 35
Woonplaats : Brecht

opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Empty
BerichtOnderwerp: Re: opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang   opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Icon_minitimevr jun 28, 2013 8:14 am

Gwen heeft zich uit de voeten gemaakt :(Mevrouw heeft zich de nacht van woensdag op donderdag uit haar duna geknaagd. Heb de ukken donderdag de hele dag in een bak met open bovenkant op de grond gezet met een trapje aan de buitenkant en vandaag weer. Hopelijk hoort ze haar ukjes en komt ze terug. Gelukkig zijn de kleintjes al wel groot genoeg om het met bijvoeding te redden.

Ook zijn 3 van de baby's al gereserveerd.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamsteropvangmojito.weebly.com
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Empty
BerichtOnderwerp: Re: opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang   opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Icon_minitimevr jun 28, 2013 8:34 am

De ukken van mila doen het ook heel goed,
enkel Aiden's ene oogje dat niet open wou, maar dat is nu door de DA opengemaakt en met iedere dag goed verzorgen zou het weer helemaal beter kunnen worden Smile
Mila's ukjes zijn al heel handtam, niet angst voor mensenhanden, sterker nog, ze willen er zelfs niet af als je hen terug in hun bak zet Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Empty
BerichtOnderwerp: Re: opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang   opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Icon_minitimedo jul 04, 2013 8:13 am

Hier gaat het goed met de ukken, mama moest wel al weg van de ukjes omdat ze hen begon aan te vallen.
Aiden (het pearl ventje) is gereserveerd.
Nu nog z'n 4 schatjes van zusjes, die allemaal om ter liefst zijn! I love you 
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Empty
BerichtOnderwerp: Re: opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang   opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Icon_minitimeza jul 06, 2013 3:24 am

Ik heb vanmorgen nog eens alle ukjes bekeken en er viel me iets op..
3 van de 4 zogenaamde meisjes lijken balletjes te hebben! Shocked 
Gelukkig moeten ze pas binnen enkele dagen gescheiden worden, maar het is toch een shockje..
Nu zal ik Carrie, Samantha en Miranda maar hernoemen zeker? Laughing 
Terug naar boven Ga naar beneden
Natalie G

Natalie G


Vrouw Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 26
Woonplaats : Halle

opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Empty
BerichtOnderwerp: Re: opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang   opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Icon_minitimeza jul 06, 2013 10:06 am

Haha, gelukkig heb je het nog op tijd gezien! Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Empty
BerichtOnderwerp: Re: opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang   opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
opnieuw 18 rusjes in de hamsteropvang
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» 2 rusjes van 2maand
» 4 rusjes van 8 maand
» 4 rusjes van 3 maand
» 2 oude rusjes
» 8 rusjes van 4maand

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
BKDV Knaagdieren forum :: Nuttige zaken :: Dieren in opvang-
Ga naar: