BKDV Knaagdieren forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
SiteFacebookIndexLaatste afbeeldingenZoekenInloggenRegistreren

 

 Welk voer geef jij aan je muisjes?

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
hylke

hylke


Vrouw Aantal berichten : 575
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 29
Woonplaats : Hamme

Welk voer geef jij aan je muisjes? Empty
BerichtOnderwerp: Welk voer geef jij aan je muisjes?   Welk voer geef jij aan je muisjes? Icon_minitimezo mei 26, 2013 1:55 am

Momenteel geef ik een mengeling van een basic knaagdierenvoer en ss voor muizen. Doen ze het goed op! Helemaal vegetarisch, dierlijke eiwitten krijgen ze hier enkel (de kleurmuizen & ratjes) als er zwangere bij zijn of ze in de groei zijn Smile

Ben op dit moment mijn eigen mix aan het maken, en vanaf hun oude voer op is krijgen ze die! Smile

De dwergmuisjes krijgen een mengeling van tropisch vogelzaad, gewoon vogelzaad en eivoer. De stekelmuizen knaagdierenvoer + insecten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ratopia.be
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Welk voer geef jij aan je muisjes? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk voer geef jij aan je muisjes?   Welk voer geef jij aan je muisjes? Icon_minitimezo mei 26, 2013 3:37 am

Die van mij krijgen momenteel Selective Mouse (volledige brok)
En van Versele Laga Crispy Muesli, Hamsters&co.

Vinden ze fantastisch!

Verder krijgen ze soms ook wat afwisseling met vogelvoer (duiven-, kippen-, of wilde vogeltjesmengeling) en gewone muesli Smile

Verder verander ik meestal op de paar maand van voer, kwestie van als ik in een winkel ben en er ineens aan denk dat ik ook nog voer nodig heb, dat daar ineens mee te nemen.
Maar momenteel ben ik het meest tevreden van dat van Versele Laga, dat eten ze ook echt allemaal op, en die selective geef ik om ervoor te zorgen dat ze niet te vet eten Smile

Ze zijn content en eten alles (voor de verandering) op Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Kayleigh

Kayleigh


Vrouw Aantal berichten : 120
Registratiedatum : 10-05-13
Leeftijd : 28
Woonplaats : Limburg (NL)

Welk voer geef jij aan je muisjes? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk voer geef jij aan je muisjes?   Welk voer geef jij aan je muisjes? Icon_minitimezo mei 26, 2013 3:39 am

Eerst kregen ze het voer van de ratjes, maar ik heb ze nu SS gekocht.
Ik schrok wel een beetje van de inhoud. Erg grote brokken. Nog groter dan die van de ratten. Ik neem aan dat het de goede brokken zijn?
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Welk voer geef jij aan je muisjes? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk voer geef jij aan je muisjes?   Welk voer geef jij aan je muisjes? Icon_minitimezo mei 26, 2013 3:41 am

Ja, ik schrok ook, maar ik breek die allemaal in 2 of in 3.. Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Kayleigh

Kayleigh


Vrouw Aantal berichten : 120
Registratiedatum : 10-05-13
Leeftijd : 28
Woonplaats : Limburg (NL)

Welk voer geef jij aan je muisjes? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk voer geef jij aan je muisjes?   Welk voer geef jij aan je muisjes? Icon_minitimezo mei 26, 2013 3:42 am

Oke, dan klopt het wel Razz Ze keken er eerst wat vreemd naar en Teddy en Tiny gingen toen weer. Twiggy heb ik zien proeven. Vanochtend was het wel allemaal weg Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Welk voer geef jij aan je muisjes? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk voer geef jij aan je muisjes?   Welk voer geef jij aan je muisjes? Icon_minitimezo mei 26, 2013 3:45 am

Ik heb het zelf ook geproefd en het is wel erg lekker, bij mij eten ze het uiteindelijk ook wel, maar als ze het gebroken leuker vinden, wie ben ik dan om ze dat te ontnemen? Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Welk voer geef jij aan je muisjes? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk voer geef jij aan je muisjes?   Welk voer geef jij aan je muisjes? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Welk voer geef jij aan je muisjes?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Vanaf wanneer baby (kleur)muisjes gewend maken aan mensenhanden?
» Mijn muisjes
» Hoe noemen jou muisjes?
» Muisjes uit de kooi halen.
» Wat heb je het laatst gekocht voor je muisjes?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
BKDV Knaagdieren forum :: Knaagdieren :: Muizen :: Algemeen-
Ga naar: