BKDV Knaagdieren forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
SiteFacebookIndexLaatste afbeeldingenZoekenInloggenRegistreren

 

 Dagboek van Syrtje Wolfgang

Ga naar beneden 
+5
icegirl
Ikkimausi
Kayleigh
Sharon
Pip-squeak
9 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Dagboek van Syrtje Wolfgang Empty
BerichtOnderwerp: Dagboek van Syrtje Wolfgang   Dagboek van Syrtje Wolfgang Icon_minitimedo mei 16, 2013 9:29 am

Ik ben Emily, en heb momenteel een syrisch hamstertje dat momenteel bij mij verblijft, maar z'n gouden mandje nog zoekt.
Ik ga proberen z'n vertrouwen in mensen wat terug te winnen, en hem bekender proberen te maken met deze vreemde soort Wink Dit dagboek ga ik schrijven vanuit Wolfgang z'n standpunt, zoals het mij lijkt hoe hij alles ziet en men een beeld krijgt bij dit prachtige, lieve meneertje, en hij zo hopelijk ook sneller een thuisje vindt Smile


[i]Beste dagboek,

tot voor zover heb ik het overleefd.
De zoveelste reis in een korte periode.
Ik heb bijna de eerste 36 u op deze nieuwe plaats overleefd!
Het was niet gemakkelijk, deze vreemde tweebenige reuzen, die me van plaats naar plaats brengen, zijn zo mogelijk nog vreemder gedrag gaan vertonen!
Ik zal beginnen bij het begin:
Ik zat in een klein bakje, het wiebelde enorm en er was zoveel lawaai!
M'n oren doen er nog pijn van als ik eraan terugdenk!
Gelukkig was er m'n kleine zachte zwarte bedje, daar voel ik me altijd geborgen in.
Toen werd het stiller, en wiebelde mijn kleine afgesloten huisje niet meer.
Kon ik eindelijk ongestoord m'n tukje doen!

Na een tijdje ging het dak van m'n huis open!
Man, ik schrok me rot!
Kwamen er ineens twee bleekrozige dingende rust verstoren in mijn huis!
Gelukkig weet ik wel beter dan meteen aan te vallen of te beginnen krijsen, ik ben een moedige Syr, dus ik hield me heel stilletjes en liet ik de vreemde 'handen' (zo noemen ze zoiets, het zijn uitsteeksels aan die tweebenigereuzen, 'mensen' noemt het het geloof ik) toe.
Maar toen vonden ze mij en tilden ze me op!
Ik heb getarcht me zo snel mogelijk te bevrijden door ingewilkkelde manoevers uit te voeren, maar het kwaad was al geschied..
Ze namen me mee naar een open plek, met steile heuvels [i](ze noemden het zetel, geloof ik).
Het was aangenaam daar, ik kon rondrennen en me verstoppen onder allerlei dekens, en ik heb me na een poos een geriefelijk plekje gezocht om mijn tukje voort te zetten.

Na een uur of wat, maakten die handen me weer wakker, en er werd iets gezegd van 'knuffeltijd'.
Blijkbaar houdt dat in dat je op handen en op schoot zit bij de mensen.
Bijzonder vreemd gebruik, waar ik kennelijk aan zal moeten wennen.

Na enkele minuten mocht ik naar een groter huis!
Als knuffelen een groot huis inhoudt, wel dan is het misschien nog zo slecht niet!
In dit huis verblijf ik nog steeds, het houdt in:
een rad, knusse hoekjes van stof, een ruime verdieping, waaronder zich een hele hoop hooi bevindt, lekker vers water, eten..
Het kan natuurlijk nog altijd ruimer, maarja, liefst van al zou ik in het huis van de mensne wonen, zonder eigen huis, dat altijd wordt afgesloten..

Maargoed, na een hele fijne nacht te hebben rondgerend in m'n rad, en alles nog eens fijn overpeinsd te hebben, ging er opeens licht aan en mocht ik uit m'n huis.
Ik mocht mee in het nest van het mens, en dat was een avontuur!
Want als dat mens denkt dat ik me ergens fijn ga oprollen en een tukje doen als ik kan ontdekken, wel dan heeft ze het mis!
Ik ben eraf gesprongen, nadat ik zorgvuldig had berekend dat ik op een veilige hoop kussens belandde.
Het mocht niet baten, nog geen 10 tellen na mijn heldhaftige sprong waren die handen er weer en vingen me..
Volgende keer beter!

En inderdaad, na een hele dag fijn te hebben geslapen in m'n huis, hoorde ik dat er voer en water werd ververst.
Dus na de gebruikelijke twee minuten afwachten ben ik naar boven gegaan om te zien wat ik vandaag voorgeschoteld kreeg.
Maar helaas, voor ik het kon inspecteren werd ik opnieuw gevangen door de handen, en mocht ik weer in het nest van het mens rondlopen.
Maar deze keer was ik er klaar voor!
Ik vond een achteringang voor de kelder, en dus sprong ik!
Het was best stoffig onder het nest, maar daar was ik niet bang voor!
Helaas was mijn sprong niet geluidloos verlopen, en was het mens al heel gauw pogingen aan het ondernemen om me te vangen!
Ik was zeer snel, en heb werkelijk m'n best gedaan, maar ik was zo afgeleid dor alles wat ik tegenkwam, dat ik jammerlijk al na enkele minuten weer was gevangen.
Ik zal maar braaf zijn en in het nest blijven nu, want ik heb gemerkt dat er na een avontuur iedere keer een 'kusje' volgt van het mens..
Wat ze daar mee bedoelt, geen idee, maar ik weet nog niet goed wat ik ervan moet denken..
Denkvoer voor vannacht in m'n radje.

Mijn volgende vertelsels zullen minder lang zijn, maar ik had het nodig om na zulke avonturen het even neer te typen.
Goedenacht mijn beste dagboek!
Terug naar boven Ga naar beneden
Sharon
Admin
Sharon


Vrouw Aantal berichten : 521
Registratiedatum : 04-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Geluwe (BE)

Dagboek van Syrtje Wolfgang Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Syrtje Wolfgang   Dagboek van Syrtje Wolfgang Icon_minitimedo mei 16, 2013 8:27 pm

Haha super geschreven Emily Very Happy Haha. Succes Wolfgang met de avonturen bij Emily thuis Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.knaagdier.com
Kayleigh

Kayleigh


Vrouw Aantal berichten : 120
Registratiedatum : 10-05-13
Leeftijd : 28
Woonplaats : Limburg (NL)

Dagboek van Syrtje Wolfgang Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Syrtje Wolfgang   Dagboek van Syrtje Wolfgang Icon_minitimedo mei 16, 2013 11:26 pm

Leuk geschreven!
Terug naar boven Ga naar beneden
Ikkimausi

Ikkimausi


Vrouw Aantal berichten : 317
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 36
Woonplaats : Hartje Antwerpen

Dagboek van Syrtje Wolfgang Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Syrtje Wolfgang   Dagboek van Syrtje Wolfgang Icon_minitimedo mei 16, 2013 11:56 pm

Ach lief wolfgangentje *knuffel*
Het zal alleen maar beter worden nu, nog maar 1keer hoor je te verhuizen, naar je definitieve thuis Wink
En daar zal je lekker veel verwend worden, net zoals daar waar je nu zit. Dat verdien je maar al te goed na al de miserie die er vooraf gebeurd is Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Dagboek van Syrtje Wolfgang Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Syrtje Wolfgang   Dagboek van Syrtje Wolfgang Icon_minitimevr mei 17, 2013 12:01 am

Dankjewel Very Happy
En je hebt helemaal gelijk Femke!
Vanavond weer een update, maar ik kan alvast verklappen dat hij weer op avontuur is gegaan.. Wink
Hij geraakt ook al veel beter gewoon aan handen, daarstraks heeft hij een kwartier! stilletjes bij me op schoot gezeten en geknuffeld geweest- wat een vooruitgang!
Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
icegirl

icegirl


Vrouw Aantal berichten : 84
Registratiedatum : 13-05-13
Leeftijd : 35
Woonplaats : Brecht

Dagboek van Syrtje Wolfgang Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Syrtje Wolfgang   Dagboek van Syrtje Wolfgang Icon_minitimevr mei 17, 2013 12:21 am

Wolfgang heeft het druk daar bij jou Smile. Ik mis hem stiekem wel een beetje, maar heb me vollenbak op project Bolt gestort Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamsteropvangmojito.weebly.com
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Dagboek van Syrtje Wolfgang Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Syrtje Wolfgang   Dagboek van Syrtje Wolfgang Icon_minitimevr mei 17, 2013 1:51 am

Ik begrijp dat je hem mist, dat ga ik ook nog doen..
Het is echt een lieverdje al, hij zit ergens tussen mr Jones en Hamtaro, om je een idee te geven Smile
En is al veel minder bang om opgenomen te worden, het is niet z'n favoriete bezigheid, maar z'n weglopen is maar halfslachtig Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Dagboek van Syrtje Wolfgang Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Syrtje Wolfgang   Dagboek van Syrtje Wolfgang Icon_minitimevr mei 17, 2013 9:15 am

Beste dagboek,

deze ochtend heb ik weer wat beleefd!
Revolutionair!

Ik was fijn in mijn radje aan het rennen toen er opeens licht aanging.
Na de korte tijd dat ik hier al verblijf is het me opgevallen dat het mens dan actief wordt.
En ja, ik kreeg gelijk, enkele momenten later ging het dak van m'n huis open en werd ik met rad en al eruit getild!
Het lef!

Ik werd meegenomen in een soort zachte zak- 'knuffeltas'-wat dat ook moge betekenen.
En toen ik eruit mocht, bevond ik me weer in de zetel.
Nog zo slecht nog niet, ik zette na enkele ogenblikken mijn onderzoek van de dag ervoor verder.

Ik vond dat als je je tussen de muur en de zetel in perst, dat een opening van een halve centimeter ruim voldoende is om veilig naar beneden te klauteren Wink

Helaas heb ik zo'n overbezorgd mens dat ze me al doorhad voor ik goed en wel beneden was, nochtans was ik bijzonder stil geweest en heb maar een beetje geknaagd aan het behang.. clown

Onder de zetel was het best stoffig, net de kelder van een oud kasteel vol schatten..
Maar omdat door 1 of andere bijzondere magie verplaatste de zetel zich!
Ik bleef goed doorrennen om de hele tijd eronder te blijven, maar mijn pogingen werden doorzien, en na amper 5 minuten ving het mens me alweer.

Ik was behoorlijk onder de indruk van mijn avontuur, daarom dat ik netjes bij het mens bleef en haar even toeliet haar gemoederen te kalmeren bij mij door middel van 'kusjes' en 'knuffeltjes'.
Het werkte erg aanstekelijk moet ik zeggen, en nam zelfs wat weg van mijn spanning, ik moet zelfs toegeven dat ik misschien zelfs langer dan strikt noodzakelijk bleef zitten en terugknuffelde.. Embarassed

Maar toen heb ik me van m'n mannelijke kant laten zien, me opgeknapt, en ben ik opnieuw de zetel gaan verkennen!

Deze avond werd ik weer uit m'n radje gehaald, ik heb (volgens protocol) even gedaan alsof ik het niet leuk vond en m'n snuit omgedraaid.
Meer weerstand liet m'n curiositeit niet toe.
Ik mocht weer naar het nest van het mens, maar ze was beter voorbereidt deze keer.
Na lang onderzoek vond ik de 'slang' van het lawaai-ding dat alle stofjes doet verdwijnen.
ik trachtte erop te klimmen, maar wegens een kleine misrekening ging het iets minder vlot dan verwacht en voor ik er goed en wel opzat, kwam het mens me alweer halen *zucht*

Nuja, 1 wild avontuur per dag is wel voldoende denk ik.
Ik heb me nog eens laten 'knuffelen', ja, zelfs voor een stoere vent als ik is het soms nodig om een knuf te krijgen na een 'bijna' avontuur.
Nu ga ik verder in m'n radje rennen,
tot morgen mijn beste!
Terug naar boven Ga naar beneden
hylke

hylke


Vrouw Aantal berichten : 575
Registratiedatum : 07-05-13
Leeftijd : 29
Woonplaats : Hamme

Dagboek van Syrtje Wolfgang Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Syrtje Wolfgang   Dagboek van Syrtje Wolfgang Icon_minitimevr mei 17, 2013 8:19 pm

Echt superleuk om te lezen. Duimen dat hij snel een leuk thuisje vind!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ratopia.be
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Dagboek van Syrtje Wolfgang Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Syrtje Wolfgang   Dagboek van Syrtje Wolfgang Icon_minitimevr mei 17, 2013 8:23 pm

Dat hoop ik ook, qua tamheid zou hij nu al kunnen vertrekken vind ik Smile
M'n 11 jarig zusje heeft hem ook al vastgehad en ze vond hem ook geweldig, dus hij kan met kinderen overweg Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Dagboek van Syrtje Wolfgang Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Syrtje Wolfgang   Dagboek van Syrtje Wolfgang Icon_minitimeza mei 18, 2013 8:40 am

Beste dagboek,

Vandaag was het een rustige dag,
ik heb vanmorgen lekker lang in m'n radje kunnen rennen en toen ik rond 6u er normaal uit mocht, stond het mens op om tegen me te zeggen dat ze heel moe was en graag zou gaan uitslapen.
Ik ben aan de tralies gaan snuffelen en heb een lekker hamsterkoekje gekregen.
Voor 1 keer dan.. Wink

Maar deze avond mocht ik dus extra vroeg eruit!
Ik heb me van m'n beste kant laten zien! Very Happy

Het mens kwam vriendelijk vragen om op te staan en zat wat in m'n strooisel te rommelen,
zodus stond ik maar eens op om eens rustig te gaan kijken waarom ik zo vroeg moest opstaan.
Ze pakte me opeens beet, maar dat zal er wel aan hebben gelegen dat er bezoek was..
Toen ze merkte dat ik op m'n rug ging liggen, omdat ik nogal geschrokken was liet ze meteen los en verontschuldigde ze zich.
Ik heb haar al goed getraind Smile

En zelfs na zo vroeg te zijn opgestaan, besloot ik haar te vergeven en voor haar op m'n plateautje te gaan zitten waar ze me wel mocht opnemen.
En daar werd ik dan ook meteen voor beloond met kusjes en knufjes. king

Toen mocht ik naar het bezoek gaan, een zusje kennelijk dat wat schrik van me leek te hebben!
Ik heb meteen m'n mooiste snuitje opgezet en haar proberen te verleiden met m'n charmes, wat tot op zekere hoogte ook is gelukt.
Al helemaal toen ik m'n kunstje liet zien, namelijk m'n hele grote zelf met gemak door een WC-rolletje te gaan.
Ik kan je wel verzekeren dat ze zeer onder de indruk was!

Nu mag ik mee tv kijken met de twee zusjes en het mens, maar ik vind het maar niets, dat 'eurovisiesong-festival' :/
Dus heb ik het me gemakkelijk gemakt achter een kastje, aangezien ik nu wel vrij door de hele! kamer van het zusje Laure mag rennen. Very Happy

Zo heb ik wel niet de luxe om stiekem op avontuur te gaan, maar ja, avontuur is avontuur!
Hopelijk overleef ik deze avond met dit kabaal op..

Tot morgen beste en wens me geluk!
Terug naar boven Ga naar beneden
Ballet-ChinChin




Vrouw Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 17-05-13

Dagboek van Syrtje Wolfgang Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Syrtje Wolfgang   Dagboek van Syrtje Wolfgang Icon_minitimeza mei 18, 2013 9:32 am

Oooooh geweldig goed beschreven hij moet blij zijn met zo,n opvangster als jou I love you
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Dagboek van Syrtje Wolfgang Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Syrtje Wolfgang   Dagboek van Syrtje Wolfgang Icon_minitimeza mei 18, 2013 9:38 am

Dagboek van Syrtje Wolfgang Wolfgang
Ipad kwaliteit en ondersteboven,
maar dit is hij vanavond <3
Uiteindelijk heeft hij vanavond toch 2uurtjes uit z'n kooi geweest om te knuffelen en te ontdekken, dus hij lijkt me weer een happy hamster cheers


Laatst aangepast door Pip-squeak op za mei 18, 2013 9:49 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Ballet-ChinChin




Vrouw Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 17-05-13

Dagboek van Syrtje Wolfgang Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Syrtje Wolfgang   Dagboek van Syrtje Wolfgang Icon_minitimeza mei 18, 2013 9:41 am

Hahaha goed gezegd
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Dagboek van Syrtje Wolfgang Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Syrtje Wolfgang   Dagboek van Syrtje Wolfgang Icon_minitimeza mei 18, 2013 9:52 am

En net voor het eerst een meelwormpje aangenomen, hij doet het heel voorzichtigjes ^^
Mensen, wil je een lieve, betrouwbare hamster, hij is volledig handtam nu, en zeer betrouwbaar gebleken Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
icegirl

icegirl


Vrouw Aantal berichten : 84
Registratiedatum : 13-05-13
Leeftijd : 35
Woonplaats : Brecht

Dagboek van Syrtje Wolfgang Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Syrtje Wolfgang   Dagboek van Syrtje Wolfgang Icon_minitimeza mei 18, 2013 9:54 am

En wat vond meneer van Eurovisie? Had hij een favoriet?
Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamsteropvangmojito.weebly.com
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Dagboek van Syrtje Wolfgang Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Syrtje Wolfgang   Dagboek van Syrtje Wolfgang Icon_minitimeza mei 18, 2013 10:11 am

Hij vond het precies niet veel soeps..
hij ging zich altijd verstoppen in een hoekje achter de tv, als hij kon.. Razz
Maar vanaf hij geknuffeld ging worden was het allemaal oke Very Happy

Hij is momenteel precies al voorbij de lievigheid van Hamtaro, dus echt een schat van een syrtje..
Moest je hem zo kennen, je zou hem niet meer weg willen doen!
Ook absoluut niet bang in z'n kot, hij volgt je en komt heel nieuwschierig kijken als je begint erin te rommelen ofzo.. <3

Terug naar boven Ga naar beneden
icegirl

icegirl


Vrouw Aantal berichten : 84
Registratiedatum : 13-05-13
Leeftijd : 35
Woonplaats : Brecht

Dagboek van Syrtje Wolfgang Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Syrtje Wolfgang   Dagboek van Syrtje Wolfgang Icon_minitimeza mei 18, 2013 7:25 pm

Hij had gewoon wat 1 on 1 aandacht nodig dus Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamsteropvangmojito.weebly.com
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Dagboek van Syrtje Wolfgang Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Syrtje Wolfgang   Dagboek van Syrtje Wolfgang Icon_minitimeza mei 18, 2013 7:29 pm

Ja, zo is het Smile
Volgens mij komt hij uit een lieve lijn en misschien dat hij al wel zo'n lieverdje was voor de grote verhuis naar België..Smile

En hier een foto van deze ochtend nadat hij een halfuurtje in de badkamer heeft kunnen spelen Very Happy
Dagboek van Syrtje Wolfgang Wolfje
Terug naar boven Ga naar beneden
Natalie G

Natalie G


Vrouw Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 26
Woonplaats : Halle

Dagboek van Syrtje Wolfgang Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Syrtje Wolfgang   Dagboek van Syrtje Wolfgang Icon_minitimeza mei 18, 2013 10:25 pm

Wat een lief diertje! Moest ik kunnen zou ik hem zo in huis nemen. I love you

Zijn dagboek is heel leuk geschreven ook. Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Dagboek van Syrtje Wolfgang Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Syrtje Wolfgang   Dagboek van Syrtje Wolfgang Icon_minitimema mei 20, 2013 9:44 am

Beste dagboek,

het spijt me dat ik je gisteren m'n avonturen niet heb verteld,
ik en m'n mens hebben een rustdagje gehouden.

Wat niet wilt zeggen dat ik niets heb beleefd! Wink

Gisterochtend heb ik een nieuwe kamer ontdekt!
De 'badkamer' zoals het mens het noemt.
Dat is een heel leuke plaats, ik mag gewoon in de gehele kamer rondrennen! Surprised

Het is daar wel een beetje fris aan m'n pootjes op die koude vloer, maar dat heeft het mens voor me opgelost door overal handdoeken voor me te leggen.
Het is wel jammer dat ik nergens onder kan wegkruipen, want het is zo leuk om verstoppertje te spelen!
Maar ja, je kan niet alles hebben..

Verder was het eerder rustig, gisteravond heb ik in het nest van het mens weer rondgerend, ze had voor mee een grot gemaakt van dekens, zo leuk!
Maar ik werd er wel een beetje slaperig van, dus heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt en een dutje gedaan.

En vandaag ben ik deze ochtend in het nest gaan spelen en nu doe ik dat ook.
Ik ben wel deze middag eventjes wakker geweest en heb toen een bezoekje gebracht aan de mama van het mens.
Ze vond me heel lief en heeft me ook een voorzichtige knuffel gegeven. Smile

Er zijn slechtere plaatsen om te logeren.

Dit was het voor vandaag mijn beste dagboek, hopelijk dat ik morgen weer nieuwe avonturen heb beleefd! Very Happy




Terug naar boven Ga naar beneden
Sharon
Admin
Sharon


Vrouw Aantal berichten : 521
Registratiedatum : 04-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Geluwe (BE)

Dagboek van Syrtje Wolfgang Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Syrtje Wolfgang   Dagboek van Syrtje Wolfgang Icon_minitimema mei 20, 2013 8:39 pm

Goed dat hij zo snel vooruit gaat! Very Happy
En het blijft super leuk geschreven ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.knaagdier.com
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Dagboek van Syrtje Wolfgang Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Syrtje Wolfgang   Dagboek van Syrtje Wolfgang Icon_minitimedi mei 21, 2013 5:33 am

Dankjewel! Very Happy
heel misschien dat hij binnenkort een thuisje heeft, er was al iemand geïnteresseerd, maar het is nog niet 100% zeker..
Duimen maar! Very Happy

En vanaf donderdag komt er een russisch vrouwtje naar me, Ini heet ze, en die zoekt dan ook een nieuw huisje Very Happy
Zij zal haar avonturen hier binnenkort dus ook komen vertellen Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip-squeak

Pip-squeak


Vrouw Aantal berichten : 613
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Merksem (Antwerpen)

Dagboek van Syrtje Wolfgang Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Syrtje Wolfgang   Dagboek van Syrtje Wolfgang Icon_minitimevr mei 24, 2013 7:40 am

Beste dagboek,

het is weer enkele dagen gelden sinds ik je mijn avonturen heb verteld..
Momenteel heb ik de afgelopen paar dagen een ritme aangehouden met m'n mens, s'ochtends eruit voor een half uurtje, en s'avonds eruit voor een uurtje ongeveer, maar dan verdeelt over de avond.

Ik mag dan altijd mee in het nest van het mens, en dat vind ik wel aardig.

2 nachten geleden verliep het net wat anders dan de dagelijkse routine.
Er waren andere dieren in de kamer die enorm veel kabaal maakten, wat ik niet meer dan logisch vind.
Moest er een indringer in mijn huis zijn, dan zou ik hem ook proberen weg te jagen.
Maar om de 1 of andere reden was het mens verbaasd.. Rolling Eyes

Dus het mens stond in het midden van de nacht op en deed het licht aan.
Ze was de hele tijd in de wer met vanalles, maar ik maakte van de gelegenheid gebruik om er nog extra uit te mogen.
Ik heb me nogal moeten uitsloven voor ze het doorhad, amai, soms is ze toch wat traag van begrip.
Ik heb m'n schattigste snuitje opgezet, en in het midden op m'n plateau op m'n kont gezet, het mens noemt me dan 'übercute', en na lang doordringend aankijken heeft ze me uitgelegd dat dat zoiets is als 'onweerstaanbaar'.
Kijk, zoiets versta ik maar al te goed! Razz

Ik heb daar zeker een kwartier moeten zitten schattig zijn, voor ze aandacht aan me schonk!
Maar uiteindelijk zag ze me dus, en smolt natuurlijk meteen voor mijn charmes, zoals het hoort.

Toen mocht ik weer in het nest gaan spelen.
Na een tijdje moest ik ineens terug naar m'n huis, en toen ben ik betrapt.

Ik wilde het mens verassen door haar nest wat comfortabeler te maken, maar ze heeft me doorgehad voor ik klaar was.
Aan de zijkanten van haar enorme, dikke kussen waar ze op slaapt ('matras' noemde ze het) heb ik aan de kant van de muur door het laken dat erover lag aan beide uiteinden gaten gemaakt.
En ik ontdekte dat die volstaken met enorm veel watten precies, ik heb er geen andere woorden voor.
Dus wilde ik die watten eruit halen, zodat haar kussen minder hard werd en ik er gangen in kon gaan maken.
Win-win situatie toch?
Maar helaas ziet het mens dat anders.

Na een tijdje mocht ik er weer in, in haar nest, maar ik rook dat er een klein ander mannetje had gelopen..
Ze bedriegt me dus!
Zomaar mijn tijd verkwisten door aandacht aan een ander te geven!

Bij de eerstvolgende knuffelsessie heb ik eens goed m'n hoofd weggedraaid van haar toen ze me een kus wilde geven!
Dat zal haar leren!
Ze begreep de boodschap blijkbaar niet goed, dus heb ik het haar op een andere manier duidelijk gemaakt.
Ik ben weggelopen naar de kelder onder haar nest!
Jammer genoeg leek het haar niet veel te schelen, zou ze al doorhebben dat ik te nieuwsgierig ben om lang verstopt te blijven zitten?
Ze heeft 1 van de deueren 'schuif' genaamd, volledig opengezet, zodat ik toegang had tot de rest van de kamer.
Ondertussen ging ze weer druk aandacht aan anderen geven!

Na verloop van tijd kon mijn curiositeit het niet meer aan en ben ik heel behoedzaam naar 'buiten' gelopen.
Ik kon gewoon tot naast mijn huis wandelen!
En toen ontdekte ik m'n dak met hangmatje dat schuin tegen m'n huis aanstond, dus ging ik eens kijken.
Dat was een grote fout!
het mens had me door en tilde het dak op, zodat ik op m'n hangmatje zat!
Ik was precies een vis die met een schepnetje werd gevangen!

Maar ik had nu al zoveel ontdekt dat ik best moe was geworden en me nog uitgebreid heb laten knuffelen, waarna ik lekker ging dutten in m'n huis.

Maar beste dagboek!
Ik heb nog heel spannend nieuws!
Het mens zegt dat ik binnenkort een geheel eigen mens krijg!
Een gouden mandje en dat ik daar de rest van mijn hele leven daar ga blijven!
Stel je voor nooit meer verhuizen, een eigen thuisje voor altijd..
Net een sprookje dat werkelijkheid wordt! cheers

Ik ben vast de gelukkigste hamster van de wereld nu.. Smile

En met dit gezegd te hebben, ga ik weer fijn verder spelen, en vannacht heb ik weer iets fijn om te overpeinzen in m'n radje..
Goedenavond, mijn beste!




Terug naar boven Ga naar beneden
Natalie G

Natalie G


Vrouw Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 11-05-13
Leeftijd : 26
Woonplaats : Halle

Dagboek van Syrtje Wolfgang Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Syrtje Wolfgang   Dagboek van Syrtje Wolfgang Icon_minitimevr mei 24, 2013 7:49 am

Wat leuk geschreven weer! Vooral het laatste stukje vind ik heel mooi! Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Dagboek van Syrtje Wolfgang Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek van Syrtje Wolfgang   Dagboek van Syrtje Wolfgang Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Dagboek van Syrtje Wolfgang
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Wolfgang
» Dagboek van Rusje Ini
» Dagboek Sinaï Stekelmuisjes

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
BKDV Knaagdieren forum :: Knaagdieren :: Hamsters :: Algemeen-
Ga naar: